söndag, augusti 23, 2009

Wow, hittat Barbiehus!

Svärfar Bengt hittade som av en slump nästan, en annanos som var inlagd på Blocket i dag. Tyvärr i Ängelholm, men vi löser det på något sätt! :-) Svärföräldrarna har ju stuga i Skåne, dock inte i närheten av Ängelholm, men som sagt, vi löööser det. ;-)

Har lagt handpenning nu så hämtar vi det när vi kan. Det var en jättetrevlig tjej (mamman gissar jag) jag pratade med. Jag sa att innan okt hämtar vi det i alla fall! ;-) Hon sa att det går så bra så, det står inte i vägen där det står nu.

Har tittat på många Barbiehus och de är ju så sköra och rangliga, i plast oftast. :-( Detta var ett hembygge i playwood, sååå otroligt fint! Hade tänkt be svärfar bygga ett (hade redan pratat med honom) men när vi såg detta till det priset (500 kr) så kände vi att då köper vi det. Han har ganska mycket att göra nu under hösten också. Magnus hinner inte heller. Fullt upp med jobb, jobbresor och jobb på huset. Han har byggt leksaks spis- och vask till Freja när hon fyllde två, det räcker. ;-) Då bodde vi i lägenhet och hade ju den tiden!

Nu behöver vi bara hitta lite möbler. Endel kan jag nog göra själv, men skulle vilja ha bla ett kök.

Idag har vi som mest haft 8 barn här (under ca 3 timmar i eftermiddags). Men funkade bra! :-) På förmiddagen var Tuva inne hos grannflickorna och de är ju så vettiga männiksor. Mamman och jag sa nästan i mun på varandra "de kan inte springa fram och tillbaka idag". Vi bestämde att de får vara en stund på varje ställe. Det funkade bra. Annars blir det helstirrigt!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar