söndag, augusti 16, 2009

Puh, börjar bli trött på att vara ledig...

Nu ska det bli skönt att börja jobba igen och komma in i rutiner!

Tuva är inne i en heljobbig tetig och retlig period nu. Hon längtar till dagis säger hon. Detta retliga och tetiga är väl en reaktion på det. På tis är det dags igen!

Sedan känner jag att jag är faktiskt trött nu... Har haft 3-5 barn här hemma nästan varje dag hela sem. Visst, Freja och kompisar sköter ju sig jättebra själva numera (till skilland från tex förra sommaren). Tuva brukar ju kunna leka superbra själv men nu på sista tiden har jag märkt att hon saknar egna kompisar att leka med. Och hon blir så påmind när Freja har kompisar här.

Vi har ju nya, jättetrevliga grannar på gatan som har barn i samma ålder som Tuva. det är HENNES komisar säger hon. ;-) Hon leker mycket med deras lilla flicka som är ett år yngre än Tuva, deras äldre är ett halvår äldre än Tuva. Så Tuva ligger verkligen mitt emellan i ålder.

Vi har märkt att lillsyster som ju Tuva, är styr hon gärna i leken och då är det nog lättare att få med sig den yngre tjejen på sina idéer. ;-)

Idag har de sprungit fram och tillbaka mellan oss, men de har nog varit hos oss till 75 % skulle jag vilja säga. Sedan har det "skurut sig" emellanåt, då har Tuva velat gå till dem, och de har velat vara kvar här. ;-)

Jag känner att det är ju mer pass med Tuva och hennes kompisar om man säger så! Och så ska man samtidigt vara tillgänglig för Freja med kompisar... ;-)

Så det ska bli skönt att börja jobba och komma in i rutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar