fredag, augusti 14, 2009

- Jag drömde om räkor...


Tuva har sovit jättedåligt i natt... Jag vaknade vid tolvtiden av att hon gnällde i sömnen. Det blev bara värre och värre. Hon sa halvt i sömnen "jag vill inte vara här, jag vill inte vara här". Det var nästan läskigt att se henne! Mitt i natten och allt, man undrade vad hon såg som inte jag såg, det var nästan spöklikt... ;-) Jag frågade "var vill du vara då?" och hon svarade "i soffan". Jag provade att lägga henne där men hon grät där också.

Då satte jag henne på köksbänken och höll om henne och vi pratade, då sa hon att hon drömde om spindlar... Fanken tänkte jag, ska hon också bli så paniskt rädd för småkryp som sin storasyster (he he, ja OCH mamma då!). Sådana här "panikutbrott" har vi haft med Freja många nätter... Vi hoppas det bara var en engångsföreteelse för Tuva i natt.

Imorse sa lillsnuttan "jag drömde om räkor". DÅ fattade jag varför hon hade drömt om spindlar i natt! Vi såg nämligen Emil i Lönneberga igår kväll och det var den episoden då Emil fångar kräftor med Alfred och han ställer en hel hink vid pappans säng och en av dem nyper honom! Det visas då en bild när de liksom bara krälar i hela rummet. Och de är ju svarta, okokta. Det var nog där spindlarna kom in i Tuvas lilla hjärna... ;-)

Jag har jobbat idag och det kändes helt ok! Jag fick många kramar av barnen när jag kom in på jobbet och det värmer så oerhört mycket! :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar