måndag, augusti 10, 2009

Kläd-party och gnällig Tuva

Ikväll åkte jag och barnen hastigt och lustigt på Lingon & Blåbär klädparty. Första gången jag var på Lingon och Blåbär. Jag har annars varit Me and I och Rabdido trogen.

Tuva var bajs-nödig precis när vi skulle åka men ville inte bajsa hemma. Väl där började hon leka på ganska bra. Freja och Manda var "knähundar" och höll sig till oss vuxna. Freja och Manda är lika varandra och Tuva och Sanna är lika, har vi kontaterat! Freja och Sanna leker ju himla bra ihop men är inte super lika som personer. Men det är ju inget måste att vara lika varandra, kan nog vara positivt att de är lite olika! :-)

Jag blev så full i skratt! När Nette satte sig i soffan satte sig Manda i hennes knä. Nette puttade bort henne och sa att hon minsann kunde sitta bredvid. Freja såg inte detta, hon var i ett annat rum då. Men jag skrattade och sa "precis som Freja skulle gjort!". Freja kom sekunden efter och var satte hon sig - jo i mitt knä! ;-) Men även jag puttade ner henne bredvid mig i soffan. Tuva och Sanna bekantade sig med de andra barnen. Det var rena barnkalaset där!

Tillbaka till gnällig Tuva. Hon lekte på bra med alla barnen en stund men sedan blev hon sååå gnällig! Det är inte likt Tuva, hon brukar vara glad för det mesta - när hon inte är arg förstås... Men ledsen och gnällig, neeej... Hon sa att barnen puttade henne mm, hon tålde inget! Jag fattade inte vad det var! Vi fick bryta upp halv nio (det var förvisso sent och dags att köra hem).


När vi kom hem kom jag plöstligt på vad det var för fel med Tuva! Hon var bajsnödig! ;-) Efter bajsning var hon som en annan unge. Men hon somnade fort, så trött, det var hon också. Men det är ofta så med barn tycker jag, att förklaringen till ett beteende kommer efteråt liksom. Men det är ju bra att man FÅR en förklaring! ;-)

Jag köpte en marinblå enkel trikåklänning till Freja och blommiga leggings till. Klassiskt och fint. Tuva fick ett reaplagg från sommarkollektionen, en söt blommig klänning. Jag hittade en ärmlös trikåklänning till mig själv på rea från sommarkollektionen. Den var såå fin, vit med massor av tomatröda blommor! :-)

Jag har hittat en frisör till Frejan... ;-) Tjejen som vi var hos nu ikväll är frisör och har jobbat på salong i stan, men ska nu påbörja en lång utbildning och hon ville gärna klippa Freja! Bra extraknäck för henne nu ju! :-) Mormor brukar i vanliga fall ombesörja Frejas klippningar. Det ligger en frisör bredvid mormors affär nämligen. Men det kostar ju 250 kr! Jag tycker det är dyrt för en barnklippning. Och snart vill jag inte klippa Tuva själv längre, hon börjar bli stor nu.

Ha det gött!

3 kommentarer:

  1. Kul emd klädpartyn men LoB är våra för stora för känner jag:-( Men bebis kläderna är ljuvliga, men dyra!!

    Skall på MeandI party i sept, det gillar jag!!
    Men inte säkert barnen gör, dem ha ju sin åsikt. Tom lillan, nu är det bara leggings med linnen till hon skall ha. Mne jag ger mig där, orka ej sånt tjafs för lite kläder liksom:-)

    Trevlig kväll.
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja ha vad kul att få del av din åsikt att våra är för stora för L&B. ;-) Frejas klänning var superfin och inte barnslig alls. :-) Vill ej klä henne som en "liten vuxen" eller "liten tonåring", den tiden kommer sedan ändå! ;-) Deras kläder går upp till strl 150 så för små för, det vet jag inte var du får det ifrån. ;-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Jag skrev VÅRA:-) Menade absolut inget illa men du tar allt som neg, varför detta??

    Men Ellen valde en neutral svart tröja då vi var på ett party för 1 år sen, men våra barn ha olika stilar o det acceptera jag:-)
    VIll ej klä våra barn i "tant" stil heller, dem är bara 7 år. Hellre då tonåring stil:-)

    Go natt!!

    SvaraRadera