lördag, augusti 08, 2009

Mitt i mörka november...


Ja, mitt i mörka november, då ska man tänka tillbaka på en sådan här underbar sommardag och kväll. Ja, man BEHÖVER det! För att orka... ;-)

Vi har haft gamla goda vänner på besök i em/kväll. Det var ett tag sedan vi sågs och det var så trevligt att träffas nu. Freja och deras stora flicka är lika gamla. De lekte "bredvidlek" redan på Öppna förskolan i stan när vi mammor fikade och pratade. ;-)

Ikväll har vi grillat gott och suttit och snackat. Magnus har saknat någon att röka cigarr och dricka Cognac med i sommar. De gör alltid det, de två! ;-)

Deras lille kille somnade så fint i vagnen och vi vuxna fick lite mer snack-tid. Tjejerna lekte på fantastiskt bra men kom tillslut och bad att få se "Ariel-filmen" i källaren. Efter en stund kom Tuva upp och ville inte se mer. Vi misstänker att hon då kände sig så trött att hon kände att sitter jag mer, då somnar jag, och då kan jag ju missa något! Då är det roligare att springa runt med en platsstol på altanen, jag menar så man inte somnar! ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar