måndag, augusti 03, 2009

"Nyckelpige-invasion"


Det är mycket nyckelpigor i år! Tuva kom med nyckelpiga på nyckelpiga idag när vi var och lämnade en kylväska hos farmor och farfar som de hade glömt hos oss.
När vi satt och fikade kom Tuva med massor av nyckelpigor och först trodde vi det var samma hon kom med hela tiden men sen gick Freja och tittade och hon hittade faktiskt väldigt många i en rabatt nedanför altanen.
Vi hörde av Mia och Bengt (farmor farfar) att i Åhus hade det varit RIKTIG invasion för någon dag sedan och de bits tydligen! Min mamma och pappa har berättat för mig att när jag var liten bebis campade de med mig och brorsan i Skåne och då blev de "överfallna" av just nyckelpigor på en rastplats. De fick fly in i bilen! Jag låg i en barnvagnsinsats och de var tvugna att skydda mig.
Flyg, flyg nyckelpiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar