måndag, augusti 17, 2009

Kompisfri dag idag.

Freja och Tuva har inte lekt med några kompisar idag (av en massa olika anledningar). SKÖNT har det i alla fall varit! :-) Man har hunnit prata med dem och hunnit stå och göra lunch som båda önskade. Jag och Freja ville ha varma mackor med ost och skinka, Tuva ville ha sina älskade köttbullar. Vi brukar skoja och säga att snart förvandlas Tuva till en köttbulle! ;-)

Visst, Freja har gnällt lite på att hon inget har att göra, men vi har hittat på grejer, plockat plommon, pysslat lite och sedan tog vi cyklarna och fika i en ryggsäck, ner till en rolig lekpark en bit härifrån. Där brukar Freja vara med fritids ibland, och Tuva med dagis. Det är även där byns bästa pulkabacke finns.

Jag tror vi ska ta och sätta oss och titta på hur våra veckor kommer att se ut och bestämma vilka dagar i veckan det går att leka efter dagis/fritids. För att ha barn här alla eftermiddagar i veckan, det orkar inte jag med... Jag jobbar ju med barn hela dagarna på jobbet också. Jag älskar barn, men ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Men Freja säger att kompisarna vill ju vara här! Och det tar jag ju så klart som ett gott betyg! :-)

Hej hopp!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med köttbulle, precis samma säger vi till lillan här hemma:-)

    Trevlig kväll.
    Jenny

    SvaraRadera