måndag, augusti 31, 2009

Taaack mamma, för att jag fick hänga med!


Magnus reser ju ofta i sitt jobb och bor på hotell mm men det gör ju definitivt inte jag! Därför är det så kul att följa med mamma på inköpsresa och gå på Formex-mässan i Stockholm (Älvsjö).
Visst, man retar ju sig på sin mamma ibland, och jag vågar tala om det så att säga! Ååå, hon är sååå disträ ibland, min kära mor. Jag kanske berättar berättar något och får goddag yxskaft-svar! ;-) Interaktion heter det samspel som uppstår mellan individer, i ex ett samtal, och dessa är orehört viktiga för att ett samtal skall bli givande. Om jag berättar en sak vill jag få respons på det jag säger, att personen i fråga förstå vad jag menar och vad jag berättar om, det kan vara ett enkelt "ja" eller "nej". Min kära mor säger då ex "nej" när jag anser att hon bör ha sagt "ja", för att ha förstått innebörden i vad jag menar. Ååååå! ;-)
Men vi fick oss ett gott skratt i kafeterian på Bromma flygplats, då blev det bara för mycket och då storskrattade vi bara! Och jag tror mamma förstod innebörden i vad jag menade med att vår interaktion i vissa samtal var under all kritik! ;-)

Freja var lite ledsen när jag åkte, men det hade gått jättebra sedan under helgen. Tuva sa inte ett ord, hon var helcool. ;-)

Vi har gått och gått i dagarna två. Det var julen som mötte oss på mässan, och så brukar det vara. Det fungerar så att mässan i aug/sep brukar inrikta sig på höst jul och "vinter". Mässan i jan/feb inriktar sig på vår/sommar.

Det är faktiskt ganska roligt att stöta på julen så här i aug. Man får en fläkt av den, hinner börja längta lite. Då känns det inte lika jobbigt när hösten väl kommer, för man har blivit så smått påmind om att det kommer en jul! :-)

På lördagen åt vi bara enkel lunch på mässan och åt ute på en thai/kina/svensk-mat restaurang på kvällen. Man blir bjuden på enhel del godis och kaffe mm på de olika agenturerna så man känner sig aldrig superhungrig. ;-)

Jag tror att bilderna nu får tala för sig själva.

Idag är jag ledig (har än så länge lediga måndagar). Jag och Tuva skall hämta Freja i skolan kl ett. Hon var ju sjuk i fre, så hon hade en liten uppfigt att göra hemma, sa fröken när vi lämnade. Sedan har de första läxan denna veckan, en "läsläxa". :-) Det kommer de att ha varje vecka.

Må väl! :-)

1 kommentar:

  1. Välkommen hem igen, utvilad o pigg mamma:-)
    SKönt få den där "egen" tiden, viktigt!!

    Kul edm läsläxa, Ellen pratar om den jämt. Få läxor är nog stort?!

    Ha en skön ledig dag.
    Kram

    SvaraRadera