söndag, augusti 09, 2009

Usch, är ingen strand-människa.


Och är det väl ÄN mindre nu, sedan jag blev av med ett bröst... Det är så bökigt med ombyte mm... Jag åker ofta ner i badkläder och åker hem i samma. Jag är tillfreds med att bara ha ett bröst, jag är glad det är borta nu, det var ju sjukt så att säga. Men jag vill ju inte visa upp mig för en hel badstrand...

Det var faktiskt bara nu i våras jag tog mod till mig att åka till badhuset med Magnus och barnen. Då bytte jag om på toaletten och duschade med bikinin på och tog aldrig av den utan bytte om på toa igen. Hade någon anmärkt på det hade jag då gett svar på tal! ;-)

Jag och Freja hade precis börjat gå och bada på badhuset när jag fick mitt cancerbesked i mars 07. Jag minns att vi var på badhuset bara ca två veckor innan jag fick mitt besked... Tänk där gick jag med min snygga turkosa bikini och hade massor av cancer i bröstet! Nu använder jag Rönnisch sport BH som bikini, den passar bäst med bröstprotesen. Ja, vilka bekymmer för en snart 35 åring småbarnsmamma! Men det är min verklighet.

Skulle aldrig få för mig att köra ner till stranden kl tio på fm och vara där fram till fyra-tiden och ha med både fika och lunch. Jag kan tänka mig att åka ner för ett eller två dopp, glassköp och så hem igen. Ja, lite fika kan väl någon gång få slinka med.

Idag frågade Nette om jag och barnen ville hänga med ner till vår badvik (Östersjön) med henne och Sanna. Hon är heller ingen strandmännsika, har väl ungefär samma syn som jag. Men ja för 17 det gör vi tänkte jag! Det ångrar jag inte! Det var så fantastisk skönt i vattent!!! :-) Åååå, vad det svalkade gott i vämen.
Jag har inte sett Freja bada speciellt mycket i havet eller sjöar i sommar. Men oj vad trygg hon är i vattnet nu! Hon hoppade i från en badstege där hon bottnade. Jag gick i från en stege en bit ifrån och där bottnar inte Freja men hon simmade bort till mig. Hon ställde sig på botten och visade att hon inte bottnade.

Tuva gick i från stranden men jag fick lyfta henne över lite sjögräs hon INTE uppskattade. ;-) Men hon doppade sig när jag ställde ner henne på en fin sandplätt. Hon simmar på med sina små armpuffar! ;-) Jag är glad att hon accepterar dem, det gjorde inte Freja i den åldern. För de ÄR så BRA! Tappar de tex fotfästet har det lätt att ta sig upp igen. Jag har nämligen sett barnens kusin Hampus, när han var i Tuvas ålder, tappa fotfästet i vår pool och han bara låg och flöt med huvudet ner! Usch så otäckt! Och det går så snabbt! :-( Nu slutade det lyckligt som tur var. Men vatten gillar han inte, grabben... Och tänk att vi var två vuxna som "passade" på barnen, både jag och brorsan.

Barnen blev så stolta, de fick en peng och fick gå bort till glasskiosken själva och köpa glass. De fick 20 kr var. Först kom Sanna tillbaka, hennes glass kostade 19 kr. Sedan kom Freja med Tuva ganska långt efter. Freja sa de köpte varsin glass för 14 kr styck "här är pengerna som blev över". Hon gav mig en femma och en enkrona och sa att det var vad de fick tillbaka. Jag tänkte att det där stämmer ju inte, jag är ingen mattemänniska men att det inte stämde insåg jag. ;-) Jaha då har de blivit lurade sa jag och Nette. Tuva var långt efter men sedan kom ju hon och hon hade ju också sex kr i handen! Inget lurenddrejeri där inte! :-)

Sol och bad, vilket välbehag! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar