lördag, augusti 15, 2009

Namnsdagspresent en vecka för sent!


Vi kom på igår vid frukost att vi glömde ju alldeles bort att Freja hade namnsdag i fre (6/8). Freja heter Inez i andranamn, efter min älskade mormor som tyvärr lämnade jordelivet alldeses för tidigt (hon dog när jag var 14 år).

Jag hade köpt en vattenleksak till Freja, en sk "WetHead". Det var en hatt man fyllde med vatten och sedan drog man liksom stickor ur hatten och skickade hatten runt och så fick man se vem som blev blöt, en av stickorna gjorde att vattentranken ovanpå hatten tömdes. En rolig sommarlek!
Den fick Freja och Karolina för sig att de skulle testa idag ute på altanen. Oj vad kul de hade! :-) Först fyllde jag hatten med kallt vatten men oj vad de frös, så då överraskade jag dem med att fylla den med varmt härligt vatten! :-) Jag tror faktiskt Freja och Tuva kan ha kul med denna i badkaret även i vinter. Bra köp för 60 kr! ;-)

Efter leken med WetHead värmde jag bullar i ugnen och så åt vi varma bullar och drack mjölk. Jag och Magnus drack kaffe.

Mamma och pappa kom ut idag efter att de stängt affären för att måla fönsterkarmarna men det gick tyvärr INTE! Regnet bara skvalade ner... Men mamma bjöd ändå på sina goda kåldolmar till middag. :-)
(Jag fick en bild på Freja precis när hon blir blöt!)

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar