fredag, augusti 28, 2009

Det blidde VAB idag...

Freja kom inrusande till mig när jag duschade och sa att hon hade så ont i magen på ett ställe på magen (blindtarmen-sidan...). Hon grät och var helt förtvivlad! Usch, det är så svårt att veta med barn vad det är och var de har ont och på vilket sätt, speciellt när det gäller magen...

Hon har haft så här ont vi ett tillfälle för ca två mån sedan och då åkte vi in till akuten för hon hade feber då också, och det har man tydligen ofta vid blintarmen. Men då var det inte det. Men de sa att det "kan komma och gå" innan det bryter ut helt. Men jag tror inte det är blintarmen. De sa även den gången då på akuten, att virus och förkylningar kan ge magsmärta eftersom man har många lymkörtlar i magen som kan svulla mm. Och då hade ju Freja feber och hade väl en liten virusinfektion. Och Freja har (precis som jag) varit förkyld denna vecka och liksom gått lite på halvfart, tror det kan vara det som spökade också... Minns nu att i våras hade båda tjejerna febertoppar och när Freja hade över 39 graders feber då så bara grät hon och hade enormt ont i magen! Så Freja får nog ont i magen (svullna lymfkörtlar) vid virusinfektioner...

Ja ja, hon verkar bättre nu. Hon har spelat Nintendo och spelat dataspel och ser nu lite TV. Tuva är en stund på dagis idag. Hon skulle lämna köket i dag och ville inte missa det. ;-)

Svårt också när de har ont på morgonen så där och det är tidig lämning på fritids (till frukost). De dagar jag lämnar till när skolan börjar 8.10, hinner man ju mer se "vartåt det barkar".

Oj oj, vad snabba grannarna Linda och Fleming är på att "bjuda igen". Nästa helg är vi och de andra grannarna med barn inbjudna till dem på lite mat. Ska bli trevligt! :-) Känner bara att vi hinner inte bjuda igen! ;-) De bjöd in på fika i okt förra året (när nya grannarna var ganska nyinflyttade), sedan bjöd då nya grannarna in till grillning i somras ju, och nu bjuder Linda och Flemming igen. Vår tur snart! ;-) I vinter om det blir snö, kan vi kanske bjuda in till ute-grillning efter exempelvis pulkaåkning. He he, vilken bra idé, det ska jag försöka komma ihåg bara. ;-)

Ha en trevlig helg! Ska jag försöka ha!

1 kommentar:

  1. Ja men det är väl inte frågan om milimeterrättvisa heller ;)Nu sa vi ju att vi skulle bjuda igen eftersom grannarna väl är mitt uppe i rivning av kök och sen passade det oss denna helgen. Ska bli jättetrevligt!

    SvaraRadera