söndag, augusti 09, 2009

Nu ska Rhododendron bort!

Den fina vackra Rhododendron som säkert varit samtalsämne när vårt hus förre ägare var på möten med Trädgårdsföreningen.

Ha ha, det var så lustigt! När vi var helt nyinflyttade här för snart fem år sedan var det sk "Skördefest" nere i byn. Jag och Freja gick ner dit för att se vad det var, och träffa lite folk. Trädgårdsföreningen hade ett stånd där. Jag gick förbi och tyckte mig se våra vardagsrumsfönser, med Rhododendron under, på bild. Vi fick lite fint ta ett varv till, och jo då, visst var det vårt hus!

Den ÄR jättevacker när den blommar på våren när Freja fyller år, men man skall inte ha växter så nära husgrunden, och dessutom skall vi göra altan där nästa sommar är det tänkt. Vi behöver ha uteplast även på den sidan, våraltan på baksidan är ofta olidligt varm mitt på dagen.

Magnus jobbar på bra, sedan jag tog denna bild i em har nästan allt åkt bort!

1 kommentar:

  1. Ser nu att ni hade brun grund, trodde ni hade grå som vi;-) Ja där ser man!!

    Nej nu skall jag blogga sen sussa, barnen skall upp tidigt i morrn:-)

    Natti natt
    Jenny

    SvaraRadera