tisdag, augusti 11, 2009

Jag ska ligga här och gråta...

Oj oj, jobbig dag för Tuvan... Freja har lekt med en kompis från skolan som heter Wilma och ska börja tvåan. Sedan kom Karolina en sväng också och Tuva fick INTE vara med. Tror att var mest Freja som inte ville ha lillasyrran med... ;-)

Jag hittade Tuva liggandes i vår säng och hon sa "jag ska ligga här och gråta" (gråta med riktigt skorrande blekinge-r). Hon hittade små ärenden till Frejas rum heeeela tiden! Hon hittade en tom pet-flaska och knackade på Frejas dörr och frågade om Freja kunde hjälpa henne att öppna flaskan! ;-)

Jag försöker ändå roa Tuva så gott jag kan utan att "skämma bort" henne. För jag VET ju att hon roar sig superbra själv med tex barbiedockorna. Det gäller att avleda en kort stund, så brukar hon komma igång och leka sedan. På förmiddagen när Freja lekte hos kompisen bakade jag och Tuva chokladbollar som Tuva skulle bjuda Freja och Wilma på när de kom hit. Nu på eftermiddagen när Freja åkte till Wilma igen, fick Tuva bada i badkaret en stund. Där roar hon sig bra med två barbiedockor. Hon sjunger och pratar så det står härliga till. Som tur var är Tuva aldrig långsint!

Nu slipar pappa Magnus fönster i källaren och har satt för dem med kartong för att inte få in så mycket slipdamm. Tuva står på insidan och babblar på med pappa som står på utsidan. Nyss hörde jag henne säga "du får komma på mitt kalas ändå pappa". :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar