onsdag, augusti 12, 2009

Njuter av det sista sista av semestern...


Och dack ett glas vitt till den goda middagen idag, fläskytterfilégryta med de goda ungspotatishalvorna till. Magnus valde rött vin till.

De ringde mig från jobbet här om dagen och vi började rent allmänt prata schema. Mina veckor ser alltid likadana ut, förutom att vi har rullande fredagar. Vi började prata om tisdagar och det var banne mig HELT tomt i min skalle, jag kunde inte för mitt liv komma på hur jag brukar jobba på tisdagar! Men det känns gött, det visar ju att jag verkligen har kopplat av på min semester! :-)

I morse lämnade Freja och jag Tuva hos farmor och farfar och så åkte vi och handlade "börja skolan-grejer" till Freja. Magnus stannade hemma och jobbade på huset. Han är så envis, vill bli så mycket klar det bara går nu innan semestern är slut.

Freja fick ny fin skolväska. Vi var inne på några sportaffärer, och oj vad dyra väskor det fanns där! 449 kr för en axelremsväska som hon ju så gärna ville ha. Sedan gick vi in på en vanlig väskaffär och där hittade hon en jättefin randig axelremsväska för 149 kr! :-)

Vi köpte även Hallo Kitty-bänkpapper, ett pennskrin, pennor och gympakläder. Freja var så nöjd! :-)
Jag hittade ett par vita ballerina skor till mig själv på rean, det var barnskor på Coop för 100 kr! Jag har haft så svårt att hitta just ballerinamodell då jag har bred fot, men denna var liksom bred i modellen! :-) Nööööjd!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar