söndag, augusti 02, 2009

Hemleverans till dörren idag.

"Mamma, jag har gjort två presenter till er, en stor och en liten och du ska få den största för dig är det mest synd om för du har ju varit sjuk, men dom är till er båda".

Detta talade Freja om för mig i telefonen i morse när vi bestämde att nu får det bära eller brista - nu kommer barnen hem! :-) Visst, de hade säkert klarat en dag till utan oss men vi känner att nu har vi gjort vad vi kan. Jag känner mig helt 100 nu och Magnus har ju inte blivit sjuk. Jag har städat och desifiserat som 17! Mina händer är såriga... Mina handexem gillar inte denna enorma handtvätt och desifisering kan jag tala om! ;-)

I bakgrunden hörde jag Tuva sjunga för full hals och jag frågade Freja vad Tuva gjorde och Freja svarare att hon lekte med sin barbiedocka som hon fått av farmor och farfar för att hon var så duktig igår hos doktorn. Hon valde den själv på Leksakshuset. Freja skulle också fått en sak för att HON var duktig och sprang och sa till farfar, men hon ville hellre ha en peng att köpa något för på Astrid Lindgrens Värld.

Mamma och pappa är här idag igen, de ger sig inte, de vill få våra uterumsfönster klara! :-) Men de (läs pappa) är LIVRÄDDA för magsjukesmitta så de håller sig ute på altanen och går de på toa spritar de händerna efteråt. Vi ska beställa pizza idag, just för att slippa tillaga mat som mamma och pappa ska äta.

Må väl! :-)

2 kommentarer:

  1. Såg precis din kommentar på min blogg och ja tack det vill jag gärna :)

    SvaraRadera
  2. Vi fixar det någon dag! :-)

    Ha det gött!

    SvaraRadera