lördag, augusti 22, 2009

Britt-sommar, kallas det inte det?

Vilken underbar varm härlig sensommardag. Kallas det inte britt-sommar? Freja har lekt med kompisen Wilma som går i samma klass. De två är ena riktiga baddjur. ;-) Tuva följde med när jag skulle skjutsa tjejerna till Wilma för fortsatt lek där. Vi skulle och handla på Ica därefter, och sedan köra hem och baka blåbärspaj. Men Tuva ville ju stanna där och leka... Det slutade med att Tuva fick stanna den lilla stunden det tog för mig att köra och handla, sedan hämtade jag henne och vi körde hem. Oj, vad glad och "stolt" Tuva blev! ;-)

Mamma och pappa kom i eftermiddags när de stängt affären. Idag hade de bättre tur med vädret. Det gick utmärkt att måla! :-) Idag bjöd jag på blåbärspaj med vaniljsås. Mamma har ofta med sig något fikabröd, idag skickade jag sms och sa att nu bakar jag en paj, ta inte med något fikabröd. ;-)

Tidigare på förmiddagen var Tuva med pappa Magnus och uträttade ärenden. Tuvas viktigaste ärende var lördagsgodisinköpet på Coop, Magnus viktigaste ärende var hämtning av jordfräs hos farmor och farfar. Liiite olika fokus om man säger så! Men tur det går att kombinera olika fokus i samma ärende. ;-) Vi ska inte slänga Rhododendron utan sätta ut den på allmänningen och vi behöver blanda ut jorden lite. Bra att ha en jordfräs då. ;-)

Freja säger varje dag nu att hon längtar till skolan börjar. Det känns ju skönt! ;-) Under semsterna sa hon inte ett ord om skolan eller fritids. När vi frågade henne en dag i slutet på semestern sa hon att hon inte längtade utan ville ha semester jämt. Men nu har hon gått på fritids en vecka och har tittat in i sitt klassrum och pratat lite med fröken, så nu lääängtar hon! Hon har sett sin bänk, sa hon igår. Kompisen Ellen som hon lekte med igår hade gjort lapp där hon räknar ner dagarna till skolan börjar, Freja gjorde en likadan i morse. ;-)

Ta hand om dig/er! :-)

1 kommentar:

  1. Ja skönt dem ser framemot börja skolan, jobbigt annars ju:-(
    Men Ellen ha längtat länge nu:-)
    Goa ungar!!

    Trevlig kväll, jag säger go natt.
    Jenny O

    SvaraRadera