måndag, augusti 03, 2009

Bytt Tuvas plåster ikväll...

Intresseklubben antecknar kan jag tro! ;-)

Hon var så duktig! Hon gnällde lite men liksom accpterade ändå bara att det ju MÅSTE bytas... Lillstumpan!

Vi såg nu att det var ett ca 2 cm lång sår mitt på ögonbrynet... Det gick INTE att bara byta till ett plåster som läkaren sa. Ett plåster är för litet, då hade vi limmat på såret liksom. Aj aj jag ryser, tänk vad otäckt att ta av det om såret och stygnen sitter fast i plåsterlimmet! :-(

Vi klippte till en liten bit kompress som är glatt och inte klibbar fast, och så tog vi en bit kirurgisk tejp över, allt efter tips på apoteket. ;-)

Allt "sjukvårdsgrejs" är nu nerpackat i en av mina finurliga påsar jag har till lite allt möjligt! Där i ligger även en flaska handdesinfektion, bra att ha då det inte finns vatten i stugan. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar