tisdag, augusti 25, 2009

Trött stressad och förkyld


Blev genomförkyld i lör och hade väl värsta dagen i sön eller möjligtvis igår, men idag känner jag en enorm trötthet. Det har blivit många sena kvällar och så förkylningen på det, då säger kroppen nej. ;-)

Skulle varit på kvällsmöte med jobbet idag men för första gången skippade jag det. Ska i säng innan tio ikväll.

Stressad känner jag mig för att det är lite mycket just nu. Två gympapass för tjejerna i morgon. Tuva är äntligen gammal nog att få gå på gympan här i byn (som jag och Frejas komis Ellens mamma var med om att "dra ihop" när tjejerna var fyra år). Tuva blev överlycklig när jag sa det i em. Hon har avundsjukt tittat på Frejas gympa varje ons eyy bra tag nu. Freja går ju nu på annan mer "riktig gympa" (övergår ju så småningom i "truppgymnastik") i ett samhälle här i närheten.

Jag åker dessutom till Stockhom med mamma på fre för att vara sällskap och smakråd när mamma går på Formex Mässan i Älvsjö. Hon gör där sina inköp till affären för hösten/vintern. Har blivit en "tradition" att jag hänger med på den. Det började när Freja var liten, hoppade dock över någon gång under Tuvas småbarnsår. Jag var med mamma hösten efter cellgiftsbehandlingen och gick där med snusnäsduk om huvudet.
Jag träffade en av mina nya arbetskompisar på Lindex idag. Jag var inne för att köpa gympadräkt till Tuvan. Tänkte det kunde vara kul med en ny, även om hon har mängder att ärva av Freja egentligen. ;-)
Jag ska nämligen inte vara kvar på mitt underbara jobb där jag trivs så bra... :-( Jag har bara haft ett grav vik där och det tar slut i okt. Har fått ett vik på en annan "fri-förskola" (jobbar alltså inte inom "tråkiga" kommunen). ;-)
Till saken. Jag ska jobba 80 % och jag trodde jag skulle ha en ledig dag, men jag har kortare arbetstid och jobbar fem dagar i veckan i stället. Ja ja, det går det också! :-) Det verkar vara ett jättetervligt och mysigt ställe. :-)

På torsdag ska ev Freja bli klippt, äntligen. Nu väntar en kopp te, sedan sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar