tisdag, augusti 18, 2009

- Äntligen!

Detta utbrast Freja, och Tuva instämde, när jag väckte dem i morse kl sju för att åka till fritids resp dagis. Fast först åt vi lugn frukost hemma, jag börjar inte fören kl 9.10 på tisdagar. Jag har full koll på mitt schema igen. ;-)

Freja blev glad att träffa kompisen Sanna som nu äntligen har börjat fritids (hon är ett år yngre än Freja). De hade och vävt massor idag, de hade suttit både ute och inne.

När Freja kom hem från fritids blev hon glad, för äntligen hade boken Kråke lär sig simma kommit med posten. Hon har tittat i de Kråke-böcker vi har, och sett att den finns, och som hon har väntat på den!
Hon konstaterade nu ikväll när vi läste den att de lär sig bentagen på lite olika sätt. Freja har lärt sig köttbulle, glasstrut och pinne (jag antar att det är en slags "kom ihåg grej". ;-)

Tuva skar sig i tummen när hon hjälpte mig att skära gurka till middagen. Hon sa inget när det hände men kom en stund senare och sa att hon hade gjort sig illa i tummen på dagis. Men när hon åt nektarin efter middagen började hon storgråta, hon visade tummen igen och sa att hon faktiskt HADE skurit sig när hon skar gurkan... Oj vad hon grät för det sved ju av fruktsaften! Men hon var också väldigt väldigt trött, så jag nattade henne och hon sov kl kvart över sju redan!

Slutligen, ett litet samtal mellan mig och Tuva i morse:
- (Chri) Oj vilka fina oranga tånaglar du har!
- (Tuva) Ja men det är ju du som har naglat dom!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar