söndag, januari 31, 2010

Så var det dags...


Freja började kräkas nu ikväll. :-( Bara tre gånger än så länge. Nu sover hon gott i soffan. Hoppas hon sover bort det, lilla kråkan...

Hon lekte med en klasskompis i några timmar på eftermiddagen. De var bla en stund i pulkabacken. Klockan tre åkte jag och Freja till en bekant på sk Blingo-klädparty. Kul att komma bort en stund! :-) Tuva och Magnus kucklilurade hemma. De gjorde bla chokladpudding till efterrätt idag.
När vi kom hem ville Freja inte ha någon spagetti och köttärssås... Hon har känslig mage, vår lilla tjeja, så vi trodde bara det var allmänt orolig/gasig mage. Hon var verkligen ledsen... Vi blev allt lite oroliga, det är lite ledsamt med Frejas onda mage... :-( Jag blev nästan "glad" att det VAR magsjukan, då vet vi liksom vad det var med magen den här gången och kan avskriva oron för den här gången.

Simskolan i morse gick bra! Freja är ett vattendjur. Det har hon nog efter pappa Magnus som tävlingssimmade i sin ungdom. Det var svinkallt när vi skulle köra! Min pappa sms:ade att det var 20 grader kallt och att vi skulle ta med varma kläder utifall att bilen strejade. Omtänksamt! Och han har ju så rätt! Det är inte kul att bli ståendes, om så bara i en kvart, med tunna byxor, utan vantar och mössa i 20 minusgrader. ;-)

Blingo. Underbara färgstarka ekologiska barnkläder! :-) Av en händelse gick jag in på hemsidan i torsdags och blev förtjust i vårkollektionen. Vi var på ett party i höstas och de grå velourbyxorna i sk "baggy-modell" jag köpte till Freja då, har hon "bott" i. I fredags ringe Louise och frågade om jag var intresserad av att komma på ett party på söndagen. Om jag var!

Så idag blev man 2000 kr fattigare. ;-) Köpte en massa fina kläder. Bla en underbar femiotalsinspirerad röd klänning med vita prickar till Freja och en grymt snygg grå-svart kjol och en tröja med samma prickar på till Tuvan, matchande men ändå inte samma. Till mig själv blev det nu äntligen ett par grå "baggy-byxor" i trikå, ja, ett par "slafsa runt i hemma byxor". Tittade på dem sist också, men då blev det inga köpta. Då blev det en tunika istället.

Imorgon är jag ledig så då blir Freja hemma med mig och Tuva. Men på tisdag har vi planeringsdag med jobbet en heldag och det kan jag bara inte missa, så då blir Magnus hemma.

Nu väntar goa kudden. Får se hur natten blir...

Må så gott!

1 kommentar:

  1. oj det blev ett dyrt kalas men kul med lite kläder som inte sitter på varje unge.

    Hopplöst med alla dessa sjukdomar som finns nu. Så trött på allt sånt nu.

    Hoppas alla sjukdomar snabbt försvinner.
    Trevlig kväll.

    SvaraRadera