lördag, januari 23, 2010

Namnsdag!


Idag har Freja namnsdag. :-)

Mitt i frukosten sa jag att det var henne namnsdag och gav henne ett litet paket. Tuva fick också ett då hon bara har en namnsdag (Christina, Saga har ingen namnsdag), medan Freja har tre (Freja Inez Ingrid). Pappa Magnus hade sovmorgon och sov så gott. Zzzzzz....

Freja fick ett paket Bindeeze med blandade mönster ("moderna" pärlplattor som man även kan göra tredimensionella figurer med). Hon fick ju Tingeling Bindeez i julklapp av farmor och farfar. Hon blev jätteglad, men det är svårt, står 5+ på kartongen, och det är ett riktigt pill-jobb.

Till Tuva hade vi bara köpt några stämplar till hennes Aqua Doodle-ritmatta. Hon fick den i julklapp för ett år sedan. Man målar liksom med vatten på en matta. Inga fläckar, som reklamen säger! ;-) Det ingick en penna, nu har hon stämplar till också.

Idag har jag varit och handlat mat på Maxi, och fyndat massor av strumpor, strumpbyxor och leggings till Freja på Lindex på rea "tag två betala en". Tuva fick en mössa och ett par trosor. Jag köpte även en lampskärm till köket på Rusta. Jag var där i onsdags också, då köpte jag lampskärmar till barnens rum och en ny vaxduk till köket. Behövde lite nytt så här i början på året! :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar