fredag, januari 15, 2010

Hallå Pippi!

- Hallå Pippi! Jag har vattkoppor!

Detta utbrast Tuva när jag påpekade (när vi för femtioelfte gången tittade på Pippi hittar en Spunk) att Pippi ju rabblar en massa sjukdommar, bla vattkoppor och kikhosta. Hon leter ju efter och undrar vad Spunk är för något. Hon spånar ju bla om det möjligtvis skulle kunna vara en sjukdom. ;-) Tuva gillar också när Prussiluskan i samma avsnitt blir alldeses brun "jag vill se när Prussiluskan blir brun mamma". Prussiluskan går in i Villa Villekulla och få en hel hink med brun sörja över hela sig!

Tuva är piggare nu. Leker inte ännu, men vad kan man begära? Hon sitter eller ligger i soffan och tittar på Pippi och äter med jämna mellanrum (någon plätt jag stekte till lunch, men mest korvgrytan som hon gillade skarpt). Hon har börjat babbla igen, underbara ljud! :-)

Jag slängde henne i badet i morse, men det var för jobbigt för henne... Hon ville upp direkt och lekte inget med sina bad-Barbie, som hon annars brukar. Hon blev i alla fall ren, och erkände när hon hade kommit upp att det kändes skönt.

Magnus jobbar och jobbar, man ser inte röken av honom. Han får mycket gjort när han jobbar hemifrån. Nu sitter han i telefonmöte. Nästa vecka blir inte kul säger han, de har en deadline då fick han reda på i går. Han och kollegerna har häcken full... Och i hans nya "tjänst" har han ingen övertidsersättning heller (ett helt annat avtal). Han lär sitta tills de är klara med uppgiften de har.

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar