torsdag, januari 07, 2010

Aj aj aj, huvudvärk!

Har haft ont i huvudet nu i tre dagar, med kulmen idag tror jag... Det har hela tiden hjälpt att vara utomhus, i frisk luft, liksom. I går mådde jag helt ok då vi var ute och åkte skridskor.

Idag var det arbetsdag för Magnus igen och det var knappt att jag tog mig ur sängen och kunde göra frukost till barnen... Min huvudvärk har uppträtt på samma sätt i flera flera år; ont i höger öra, som strålar ut i panna/ögon och idag även ner i nacken. Blä! Idag kändes det även som att "öron-ontet" liksom påverkade balanssinnet för jag var yr och lätt illamående också. Nu ikväll mår jag bättre, Magnus kom hem med pizza och diskade upp och fixade. Jag var nog smått hungrig också! Och en viktig punkt, jag slappnade av. ;-)

Men har man haft cancer är det svårt att bara tänka bort det... Det är omöjligt. Nu lever jag dock att helt vanligt liv, och tänker inte speciellt mångar gånger per dag på att jag haft cancer, tack och lov. Men får jag ont någonstans kommer alltid tanken på spridning... Men jag har bestämt mig för att får jag ont någonstans, så ger jag alltid smärtan en chans att försvinna i ca en månad. Går inte det onda över då, ja, då vill jag faktiskt kolla upp det hela, för att få ro, och kunna slappna av. Men denna huvudvärk TROR jag mig ha haft ändå sedan innan jag fick barn, så jag hoppas ju att det bara är den vanliga gamla huvudvärken. ;-)

Till morgonen igen. Jag la mig i alla fall igen efter frukost. Freja ville leka med en kompis. Väldigt lägligt ringde Helene, kompisen Karolinas mamma. Vi hade snackat om att ses något i mellandagarna, ev för en fika. Nu när hon ringde kände jag att varför inte gå ut en sväng, när jag nu vet att jag mår hyfsat utomhus. Så vi bestämde oss för pulkaåkning i det sk "Sandtaget" här i närheten. Det är en hög härlig backe som alltså är ett gammalt sandtag. Jag åkte i den backen då jag var liten, innan vi flyttade härifrån upp till Stockholm. Man kan inte åka där när det bara har kommit lite snö (för mycket sly och högt gräs mm), som det varit nu dessa dagar sedan nyår, men i natt har det kommit minst en halv decimeter snö, då går det att åka där! (Vi var ju även där och åkte lördagen innan jul, den 21 dec, då ver det ju också en hel del snö).

Väl hemma ville Freja och Karolina leka. Jag kände varför inte, leker de så har ju Freja något att göra, och jag slipper hennes tjat om att hon inget har att göra. Tuva roar sig bra själv, det vet jag. Helene skulle börja jobba en halv timme senare.

Vi stannade kvar ute efter pulkaåkningen, alla tre tjejerna lekte så fint på baksidan i snön, och jag skottade hela uppfarten och fram till ytterdörren. Skönt för Magnus att slippa det när han kom hem. Och jag njöt i snöyran. ;-)

Nu hoppas jag att jag vaknar huvudvärksfri imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar