måndag, januari 18, 2010

I tapetaffären.


Idag har jag haft min lediga måndag med hyfsat pigg Tuva hemma. Jag hade klipptid i morse kl nio, så efter att vi hade lämnat Freja i skolan 8.10, körde vi till farmor och farfar där Tuva var medan jag klippte mig. Tuva och farmor och farfar åt frukost på en gång när jag hade lämnat henne. När jag kom tillbaka fick jag mig en kopp av livets dryck (dvs kaffe!) och en macka med Brieost på. Mmmm, gott!

Därefter skulle jag och Tuva köra till Human Bridge och lämna ännu lite fler grejer. Jag berättade vart vi skulle och då ville Mia och Benht hänga på, för Mia hade en del grejer hon också ville lämna in där. Men typiskt nog hade de stängt på måndagar! Jag blev så irriterad då jag hade massor i hela bagaget, Magnus hade tom fällt ena baksätet för att få plats (hade bla ett sideboard också). Jag sa att fasen i mig men jag kör till tippen med det nu, jag vill bli av med det!

Mia kom på att vi kunde se om Röda korset på Pantarholmen hade öppet. Jag gillar ej att parkera där då det är så trångt på gatan utanför, men sagt och gjort vi körde dit! De öppnade kl tolv och vi var där halv tolv... Men Mia såg folk därinne så hon knackade på och de öppnade och tog emot våra saker! :-)

Mia gick därifrån, och jag och Tuva började färden hemåt. Jag kom på att vi kunde stanna till på Beckers Nya Hem (där Tuvas dagiskompis pappa är delägare) och låna hem tapetkataloger med tapetprover. Vi ska tapetsera hallen nu under vintern. Dagiskompisens pappa är så trevlig och himla barnkär. Tuva fick en ballong, och fick välja en till storasyrran också.

Nu kan vi ägna kvällarna åt att titta i tapetkataloger! Men det får bli till helgen kanske. I kväll ska jag på p-möte på jobbet kl fem. Det fanns så mycket tapeter att välja på, så vi får väl se om vi kan enas. Men det får bli något neutralt då vi ska ha ett stort Marimekko-tygstycke på "trapp-väggen" så att säga (det klassiska Marimekko med de stora röda blommorna). Vi fick det av mamma i julklapp för två-tre år sedan. Jag har inte velat hänga upp det innan väggarna är fräscha och fina.

Imorgon blir det dagis för Tuvan igen! Hon ska ha sin guldklänning har hon bestämt. Det är värt att fira att det är dagisdags igen efter en hel månad hemma tyckte hon! ;-)

Må väl i snöyran (tänk vilken snörik vinter vi har!)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar