tisdag, januari 05, 2010

Mitt 2009

En liten egotripp! Läs om ni orkar. ;-)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Läste en text i en kyrka kanske? ;-)

2. Höll du några av dina nyårslöften: Brukar inte ha sådana.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Bara en, Jenny, mamma till Frejas jämngamla kompis Ellen och Tuvas jämngamla kompis Emmie. Mina vänner/kompisar/bekanta börjar bli i samma ålder som jag, och har då även barn i ungefär samma ålder som jag.

4. Dog någon som stod dig nära?: Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?: Inget... Låter trist hör jag. ;-)

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?: En utlandsresa kanske? ;-) Fast det blir ej i år, basta!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?: Alltså, tror ej jag kommer att minnas något speciellt datum sådär faktiskt, mer händelser, ex Frejas första skoldag, kvällsdopp i solnedgången över badsjö i Vimmebytrakten, Vildmarkshotellet med den underbara utsikten över Bråviken mm.

8. Vad var din största framgång 2009?: Att jag JOBBAR på riktigt, efter min långa sjukskrivning pga bröstcancern. (Började ju dock jobba redan hösten -08) Att jag fick nytt vik på annat friförskola då mitt grav-vik på gamla jobbet tog slut i okt. Att det faktiskt flyter på! :-)

9. Största misstaget?: Misstag? ;-)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Året började med rosfeber pga att jag inte har fullgott skydd mot hudinfektioner i min vänstra arm. Detta pga att jag är av med hälften av mina lymfkörtlar i den armhålan pga bröstcancern. Var rädd att rosfebern skulle bli ”efterhängsen” (sökte på nätet och blev ”skrämd”, då rosfeber kan vara det), men en pencillinkur hjälpte!

11. Bästa köpet?: Ställningspoolen vi hade på tomten i somras.

12. Vad spenderade du mest pengar på?: Kläder till barnen, inredning.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Att höra av Frejas fröken att det går bra i skolan, jag hade det själv tufft i skolan då jag inte var riktigt ”skolmogen” när jag började, pga att jag haft så hemskt mycket allergi och astma som liten.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?: Hör MASSOR av bra på radion, men kan ju sällan låtnamn eller artister. Longig for lullabies med Kleerup och Titiyo är himla bra. Även Are we human or dancers med The Killers, är bra.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Har varit ett bra år!

16. Vad önskar du att du gjort mer?: Kanske hittat på mer med barnen, ex åkt skridskor mer, åkt och badat i badhuset. Men det är väl bara det dåliga samvetet som spökar, man gör ju så gott man kan.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Druckit mindre Coca Cola. ;-)

18. Hur tillbringade du julen?: Tillsammans med Magnus och barnen och svärfäräldrarna Mia och Bengt i deras stuga i Skåne.

19. Blev du kär i år?: Bli småkär i Magnus till som tätt! Det kan vara saker han gör och åstadkommer tex! ;-)

20. Favoritprogram på TV?: Bonde söker fru, Familjen Annorlunda (om familjerna med så många barn), Let´s Dance, Dobididoo, Förlossningskliniken (när jag hinner se det).

21. Bästa boken du läste i år?: Usch, har inte hunit läsa klart Henning Mankells Kinesen ÄNNU! ;-)

22. Största musikaliska upptäckten?: Denne Odd Nordstoga, som sjöng på Sissels Julkonsert som jag var på, är ett stjärnskott, honom kommer vi att få höra mer av, även efter jul, det är jag säker på!

23. Var borta från den sidan jag kopierade detta från.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Minns inte, fyller ju tidigt på året!

25. Något du önskade dig men inte fick?: Nej tror inte det.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?: Var hemma och firade med familjen.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Två bilar kanske? ;-) Hade förenklat en hel del. Men jag vill inte klaga! Det funkar bra med bara en bil, jag har den mest eftersom jag hämtar barnen flest dagar. Och Freja är så duktig på att gå! Barn i dag skjutsas fram och tillbaka för mycket tror jag. Men med två bilar hade vi i familjen fått mer tid med varandra, det är ett faktum.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009: Less is more? ;-)

29.Vad fick dig att må bra?: Min familj så klart! Men även en trivsam stämning på gamla jobbet fick mig att må bra. :-)

30. Vilken kändis var du mest sugen på?: Ingen ?

31.Vem saknar du?: Många släktingar uppe i Luleå var det länge sedan jag träffade. Lite trist... Även lite kompisar från tiden i stan.

32. De bästa nya människorna du träffade?: Träffade nog inga nya människor på det sättet förra året. Nette och Simon är himla trevliga men dem umgicks vi med även året innan ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar