fredag, januari 22, 2010

Är det migrän tros?

Idag vaknade jag med huvudvärk, och det blev bara värre och värre under morgonen. På bussen började jag må illa också, precis som sist, då på jullovet. Det gick även ner i nacken den här gången, precis som förra.

Jag stannade bara på jobbet en timme, fram till nästa personal kom. Jag fick i mig en halv macka och lite te till frukost.

När jag kom hem tog jag en Ipren och gick och la mig. Magnus jobbade hemma idag. Annars hade jag inte tagit en Ipren då man inte ska ta den och tex Treo, när man har astma. Nu kunde Magnus lite koll på mig. Jag är ju inte van att ta den tabletten så den "slog ut mig" fullkomligt, jag bara sov, djupt. När jag vaknade hade jag ingen huvudvärk, men kände mig "groggy". Min läkare har sagt att jag absolut kan ta den om någon finns hemma att kolla upp mig. Det är bara en liten procent av astmatikerna som reagar på tabletten.

Jag får väl ta tag i min huvudvärk....kolla upp det ordentligt. Fast jag trooor ju det är stress och spänningsutlöst migrän eller något. Jag vill inte skriva allt här men det ÄR fullt ös på jobbet om man säger så.

Nu skriver vi inte mer om detta, mamma blir så orolig då. ;-)

Tuva är trött efter en dag (vecka) på dagis... Hon bara grät och gnällde för jag vet inte riktigt vad, efter middagen, som hon FAKTISKT åt upp. Men jag tror gnället hade med att hon ville ha hjälp att måla sin pappersloppa, sedan tyckte hon nog det dröjde innan vi plockade fram fredagsmyset. Vi tyckte det var tidigt att plocka fram det innan kl sex och Bolibompa.

Vi tog på Tuva pyjamas och plockade fram myset kl sex, men kvart över sex, efter ca tre ostbågar sa hon "jag är trött jag vill sova". Halv sju sov hon! Hon säger alltid, efter att jag sagt god natt, god natt sen mamma, hon menar att jag ju inte ska sova då, hon menar helt enkelt god natt sen när jag lägger mig.

Freja fick vara uppe och se Let´s Dance som hon tycker är kul. Men hon somnade tjugo över nio. Freja kom med en skön kommentar när Let´s Dance började. Det pratades om Gudrun Schymans stora blåmärke på låret och hon visade det även i bild. Det var stort! Då utbrast Freja:

- Jag har också ett stort blåmärke, i barnstorlek i alla fall!

Freja fick nämligen ett riktigt stort blåmärke förra helgen då hon gick i in hörnet på soffbordet i källaren.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar