tisdag, januari 26, 2010

Sushi och te


Ja det går det med! :-)

Magnus kom hem sent nu i kväll. Han har storhandlat. Han hade även med sig sushi. Mmmmm! Jag tackade inte nej till några bitar, tillsammans med kvällskoppen med te.

Han köpte även några citron- och apelsinträd på Netto. Vi ska ha dem på altanen eller i uterummet i sommar. Nu är bara frågan var man ska förvara dem till dess? ;-)

Igår förmiddag, innan Banankontakt-konserten, var det dags för Freja att ta andra svininfluensavaccinations-sprutan i skolan. Hon ville ha mig med och det passade bra då jag var ledig. Farmor kom och passade lill-Tuvan så länge. Tuva säger, nu när hon inte är riktigt piggelin "jag ska gråta alltid" ("gråta" säger hon med riktigt härligt skorrande blekinge-r). Så farmor var "gråtsällskap" . De satt i Frejas säng när jag åkte.

Freja var lite nervös innan hon tog sprutan, men hon var nummer två att ta den så hon hann inte jaga upp sig den här gången. Förra gången hade hon det tufft, vår älskade tjeja... Hon hann sitta i 30 min och vänta och jaga upp sig. Jag tycker sättet att hantera det förra gången var under all kritik. En hel klass på 25 barn skulle sitta i ett trångt grupprum och vänta på att deras namn ropades upp efter klasslisan. Freja ligger på mitten... Jag tog upp detta med skolpersonal, jag vet inte om det är min kritik, eller om fler har sagt något, för nu tog de i alla fall halva klassen i taget.

Skönt, nu vet vi att Freja fixar detta med sprutor. Det känns lugnt skönt för framtiden.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar