lördag, september 26, 2009

Vi vände i dörren till Ica.


Jag och Tuva skjutsade Freja till en kompis och därefter skulle vi in på byns Ica-affär och köpa det sedvanliga lördagsgodiset, och grejer till dagens tacomiddag.

Jag tyckte Tuva hade varit lugn, liksom inte sitt vanliga jag på morgonen. Men jag tyckte ändå inte hon var febrig längre. Hon la sig i vår säng en lång stund efter frukost och jag la mig hos henne och vi myste. Men det är INTE riktigt likt henne. Fast mysigt det hade vi, jag pussade henne på kinden tre ggr, och då pussade hon mig på min kind tre ggr. ;-)

Men när vi precis gick in genom dörrarna på Ica tvärstannade hon och ville upp i famnen. Hon sa hon hade ont i magen och ville köra hem. Inte likt Tuva som älskar lördagsgodis! ;-)

Jag tvärvände och körde hem med Tuva, kanske verkar lite löjligt, men vi har stått i Ikea entrén och Tuva har kräkts kaskadkräkningar där... Vi höll just på att skriva in Freja på Barnens Ikea då, men det var bara att vända ut till bilen... ;-)

Jag körde och handlade själv. När jag kom hem sov Tuva... Så helt 100 är hon inte. Hon vaknade nyss och då hade hon 38 graders feber och hon hostade och klagade på halsont. Tror inte det är magen, utan snarare halsont, barn kan ju ibland ha svårt at avgöra VAR de har ont liksom... Har hört av andra på dagis att det går feber och halsont, och att det liksom är ganska utdraget. Jo tack, det känns så, Tuva blev ju hes redan förra helgen!

Nog om sjukor... Men det är lite av vardagen som småbarnsförälder. ;-)

Köpte en fin orange/röd ljuslykta på "min" loppisbutik idag, snart är man väl riktig stamkund! ;-) Den blir fin i vardagsrummet. Jag gissar att den ger mysigt sken, den är lite 70-talsinspirerad, eller rättare sagt, den ÄR från sjuttiotalet!

Imorgon skulle vi allihop åkt till farmor och farfar efter Frejas simskola. Farfar opererades för prostatacancer i måndags (tidigt upptäckt tack och lov, men det är ändå en himla stor operation de gör) och han kommer nog hem från sjukhuset idag, hoppas vi. Han har varit "på väg hem" sedan i torsdags, men några komplikationer har tillstött så han har fått stanna kvar. Vi har nu inhandlat grejer till att göra en klassisk "70-tals gå bort present", en gurka i en blomkruka med Polly runtom som "jord" och geléhallon på tandpetare som blommor. Men tror Magnus och Freja får åka själva. Dumt att smitta ner en nyopererad farfar ju.

Jag mår ganska bra nu, har lite ont i halsen och snyter mig titt som tätt bara. Huvudvärken har inte visat sig ÄNNU idag i alla fall. :-)

Må väl!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ja du är stammis där nu:-) Kul.
    Jag ha tröttnat på gamla saker/möbler nu då börja du handla det;-) Ha ha lite kul.

    Gå magsjuka på byn oxå, hoppas hon slipper det.
    Men på vrt dagis e det feber o hosta, hals som går.

    Emmie pigg trots feber. Var skönt för Ellen komma iväg, W ringde redan igår o frågade o ellen ville med. Det tackade ju inte ellen nej till.

    nu vilar vi, läser lotta kan cykla.
    kram j

    SvaraRadera
  2. Eeeh, jag har gillat gamla möbler och porslin mm ganska länge nu, ja i stort sätt sedan jag flyttade hemifrån. :-)

    Men blandat är bäst, Ikea, Mio, loppis, riktigt designat, ja en blandning är bäst. Både med tanke på ekonomin men även rent stilmässsigt.

    Tuva sover... Jag har precis dammsugat upp en massa pasta och ris som åkte rakt igenom kompostpåsen rakt ut på varandan... Jäkligt dåliga kompostpåsar, händer mig ganska ofta. Nu var den lömsk, jag brukar junna se om den är uppblött men nu såg det så bra ut, men PANG så var allt på varandan! :-(

    Kram
    Chri

    SvaraRadera
  3. Ett tips:
    Använd 2 påsar, man skall ej men är dem blöta ett måste. Blir mindre lukt oxå.

    Ja jag oxå haft mkt blandad kompott sen jag flyttade hemifrån men blivit less på det gamla. Farmor gamla möbler i matsals delen åker ner som förvaring då vi skall ha sovrum där i framtiden:-) Äntligen!!

    Trevlig kväll med tacos, gott. Funderar på köpa pizza smidigt!

    Kram J

    SvaraRadera