torsdag, september 03, 2009

- Mamma du har röda ögon.

Tack guman! ;-)

Tuva och jag höll på med kvällsbestyren, bla pyjamaspåklädningen. Man pratar ju och gullar med sitt älskade barn, och så sa jag "vet du vad du är?". Då svarar ungen "ja en fuling"!! ;-) Lilla loppan! Jag svarade "nej men du är ju en söting!".

Så tittar hon mig länge i ögonen och sedan säger hon på bred blekingska "mamma du har röda ögon"! Tack, säger jag. Barn är för härliga. He he, OCH ärliga! ;-)

Nu har vi läst kvällsbok, först var Tuva med på en lite kortare bok, Klåfingerdagen (om familjen Pip-Larssons) och sedan började Freja och jag på en enkel kapittelbok Flickan i Gullregnsträdet. Den är från när jag var liten. Ja, det är i och för sig Klåfingerdagen också, men den är nyköpt. Freja berättade att fröken hade läst Klåfingerdagen för klassen igår och idag, därför orkade hon bara höra halva den idag sa hon. ;-)

Idag följde Freja med en klasskompis hem från skolan redan kl ett när de slutade, så det blev inget fritids alls idag. Jag sa till flickans mamma när de bestämde detta i förrgår att vi inte kunde hämta fören halv fem, eftersom tor är vår "sendag" (+ tis), men det var helt ok. När Magnus skulle hämta halv fem skulle de precis äta och Freja ville inte hem då, så det bestämdes att jag skulle hämta halv sex när jag körde från jobbet. De hade cyklat hem från skolan, tur vi ställde Frejas cykel på skolan i morse! Vi gjorde det för säkerhets skull, för Freja sa att kompisen brukade cykla hem ganska ofta. De hade ätit lasagne och Freja älskade det, det är en maträtt jag gör himla sällan. Så, tack för tipset!

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar