söndag, september 20, 2009

Ibland ska man göra något som man aldrig gjort förr.


Det har jag gjort idag! :-)

Idag har jag varit på fotbollsmatch i grannbyn. Kompisen Nettes damlag spelade mot Kallinges damlag (div IIII). Nette är en en stjärna i laget har jag förstått! :-) Hon gjorde ett mål idag. Tyvärr slutade matchen oavgjort (2-2). Ni som känner mig vet att jag aldrig aldrig varit en fotbolls tjej, eller sporttjej överhuvudtaget. Men detta var riktigt roligt! Det var himla mysig stämning där inne på området.

Tuva vaknade genomförkyld idag. Hon var så hes så hon lät som en hel karl! ;-) Hon har inte fått leka med någon idag utan varit hemma och tagit det lugnt, ingen feber dock. Freja lekte hos en klasskompis.

När Nette sa i eftermiddags att hon hade match så tänkte jag att det vore kul att hitta på någonting så där en vanlig söndag. Vi kör dit tänkte jag. Vackert sommar (!) väder var det ju! Tuva och jag körde och hämtade Freja hos kompisen och så körde vi direk dit.

Barnen blev överlyckliga över att träffa Sanna som var där med pappa Simon och tittade på sin mamma när hon spelade. De sprang runt där och fick en varsinn liten chipspåse och dricka. Barnen var en bra hejarklack kan jag säga, de hejade omväxlande på både Nette och på själva laget. ;-)

Magnus har skrapat fönster idag. Han skulle ha flyttat Rhododendron ut till vår sk allmänning, men han vaknade också genomförkyld så han ville inte göra något så tungt som att gräva. Imorgon ska han jobba hemifrån. Nu i svininfluensatider vill hans jobb att de i största möjliga mån jobbar hemifrån vid förkylningar.

I förmiddags var vi även i församlingshemmet och röstade i kyrkofullmäktige-valet. Känner mig inte jätteinsatt i det hela precis. ;-) Jag röstade på samma parti som i riksdagsvalet. Jag tycker dock det är viktigt att utnyttja sin rösträtt. Sedan har det pratats om att nazisterna skulle försöka komma in i kyrkofullmäktige, och kan jag med min röst undvika att det sker så är det OERHÖRT viktigt!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar