söndag, september 06, 2009

Äntligen kom den härliga britt-sommardagen!

Dagen började ju med regn och rusk men eftermiddagen bjuder ju på riktigt varmt härligt väder! Freja, Tuva och Frejas kompis Ellen har nyss badat i vattenspridaren! De ville bada i poolen men då sa jag nej! ;-) Den är inte renad eller något på säkert två veckor. Vi skall tömma den till helgen. Så den vattenkvaliteten kan jag inte garantera för!

I morse kl åtta var Freja och jag på simskolan som startade idag. Freja blev mallig som en tupp, hon blev uppflyttad en grupp! Förut var hon Silverpingvin, nu är hon Guldpingvin. Kul när de liksom "testar" och ser att de kan fytta upp endel barn! :-) Simskoleansvarige sa att det är ganska vanligt att endel barn har utvecklats massor under sommaren och är redo att flytta upp. För i våras när vi fick besked om grupp var hon inte redo för Guldpingvinen, men det har lossnat i sommar. Nu fick vi en bättre tid också, 8.50. Det har varit en pina att gå upp vanlig "jobbtid" på söndagmorganarna för att köra Freja till simskolan. ;-) Nu blir det ju lite sovmorgon!

Vid elva idag var vi bjudna på Blingo-klädparty hos en kompis till Freja, Wilma i tvåans mamma (som Freja lekt endel med i sommar). Det var första gången jag var på Blingo. Oj oj, vad fina kläder! :-) Blev en orange plysch-klänning med härligt blåa detaljer och blå leggings och svarta "mysepys-byxor" till Freja, en tunika med såna "ryska dockor" till Tuva, och en svart/grå klänning/tunika till mig själv.

Middagen hos grannarna igår em/kväll var mycket trevlig! Vi satt i deras stora mysiga uterum. Då klarar jag deras sju (är det rätt antal Linda?) hundar bäst. ;-) Linda har även ett antal olika sorters fåglar i en sk voljär. Jag fick skicka ett sms till henne och fråga vad det hette, annars hade jag kanske skrivit giljotinen, för det hade jag liksom på tungan! Och det är ju något HELT annat! ;-) Din hemmagjorda glass är fantastisk Linda!

Jag "tiggde" även till mig ett halsband från hennes smyckestillverkning. Hon har börjat kunna sälja dem så smått! Kul Linda! Jag hade verkligen inga baktankar, skrev bara ett sms när vi kom hem och frågade vad hon skulle ha för det. Hon svarade då 50 kr, bra pris tycker jag! :-) Men fick under morgonen ytterligare ett sms där hon skrev att med tanke på vad de tjänar in på att slippa köpa barnkläder så fick jag det av henne! :-) Tack!

Må väl!

1 kommentar:

  1. Hahaha 7 hundar har vi aldrig haft annat än tillfälligt om man räknar in valparna. 4 är det rätta antalet! ;) Fast Tuva kanske snarare upplevde dem som 7 när de rusade ut genom dörren ;)

    Ska jag vara riktigt ärlig så har jag blivit väldigt kräsen med glass numera. Det smakar helt enkelt mycket mer när det är hemgjord ÄKTA gräddglass. Gillar du lakrits så ska du få smaka den någon gång också. Den sitter som en smäck i volangerna ;)

    SvaraRadera