fredag, september 18, 2009

Freja är pigg igen.


Freja vaknade feberfri i morse, men man vet ju inte, febern KAN ju komma tillbaka i kväll igen ju. Men det ska vi inte hoppas på. Jag gissar att hon haft något virus i kroppen. Hon hade en jättegnällig tråkig dag i onsdags, hon höll tex på att somna i bilen till gympan, och då hade hon ändå en kompis i bilen! Torsdag morgon var en halvjobbig morgon för vår Freja. Så något var nog inte som det skulle, och det kände hon. Och som jag skrivit här förut, det känns skönt när man liksom får någon form av "facit" på varför de (dvs barnen) inte har varit som vanligt.

Idag har jag haft även Tuva hemma. De har sett film varvat med att Tuva leker med Barbie och Freja spelar lite Nintendo.

Jag har länge tänkt att Freja ska få börja skriva lite på datorn. Barnens speldator är inte kopplad till någon skrivare ännu (är dock på gång med att koppla skrivare till och ansluta den till Internet). Idag tänkte jag att hon kan få sitta och skriva på får gamla hök, en stationär dator i vår källare. Den pajade i förra veckan men jag trodde Magnus hade beställt och kopplat in reservdelen till den, men tydligen var han inte klar med det för den startade inte. Hon fick sitta och skriva på min lilla söta bärbara i stället (som är kopplad till vår skrivare). ;-) Oj vad glad hon blev! Det roliga är ju att skriva ut på skrivaren.

Hon skrev ett fint brev till farfar och valde en fin bild på solnedgång över sjön i Vimmerby när vi var där. Jag har inte så mycket bilder i min dator, de flesta finns på datorn i källaren ju... Hon önskade farfar lycka till på sjukhuset på mån. Hon skerv adressen själv på ett kuvert och så ska vi skicka det med posten. ;-)

Vi väntar hem Magnus om någon timme, då har han med sig mat från Max hamburgarrestaurang. Vi hade ju lovat Freja "snabb-mat" i dag ju. ;-) Vi gillar Max mycket bättre än tex Mc Donalds. Max smakar ju MAT, Mc Dolnalds har blivt totalt smaklösa tycker vi!

Ha en fortsatt trevlig fredag!

1 kommentar:

  1. Ja det e kul o kunna skriva ut, Ellen ha skrivare till sin dator på sitt rum ju:-)
    Den används flitigt ibland sen inte alls.
    Men blir väl så som med allt annat!!

    SKönt F mår bättre, håller tummarna dem kan gå på rocken i morrn ihop.

    Kram o go natt.
    Jenny

    SvaraRadera