måndag, september 07, 2009

Män som hatar kvinnor...


Sträckläste boken under sensommaren det året jag fick cellgifter. Satt där på onkologen och läste denna egentligen riktigt "vidriga" bok. Den är ju på sina ställen rent besialisk!

När biofilem kom ville jag gärna gå och se den, men det kom hela tiden något annat i vägen (som det ju så ofta gör!). Nu hade min käre kollega Anette köpt den och jag fick låna den. I går kväll fick Magnus och jag tid att se den.

Fyyy, vilken otäck men ändå bra film! Diskuterade med Anette vilket som var vidrigast, boken eller filmen, att hon tyckte nog boken var vidrigare, jag tycker nog filmen var värre, det är lättare att läsa om vidigia saker, än att se dem. En bok läser man ju (även om man sträckläser) i aningen mindre portioner åt gången.

Jag har försökt mig på att läsat bok nr två, Flickan som lekte med elden, men har inte varit i mood för det, rätt stämning har helt enkelt inte infunnit sig... Så nu ser jag fram emot nästa film som kommer nu under hösten. Kanske blir det ett biobesök för mig och Magnus då! ;-)

1 kommentar:

  1. Kanon film men så läskig:-(

    Dem kunde kortat ner den med 45 min bara, seg i början:-O

    Kram JO

    SvaraRadera