lördag, september 19, 2009

Dirty Dancing

... är inget som jag gör numera. ;-) Men satt bänkad framför tv:n det gjorde jag igår kväll när den gick på TV. Den visades med anledning av att Patrick Swayze lämnade jordelivet alldeles för tidigt i början på veckan, i den hemska sjukdomen bukspottkörtelcancer.

Det är en fantastiskt bra dansfilm! Jag minns att jag ca 12 år gammal (tror det var -87) såg den TRE (!) gånger på bio i Täby Centrum med mina kompisar Anna och Linda. På den tiden (ha ha, det låter som att jag är lastgammal!) var det ju hyfsat billigt att gå på bio. Vi dreglade över Patrick Swayze och hans läcka dans! Det är otroligt bra musik i den filmen också! Den har ju faktiskt blivit något av en klassisk dansfilm.

Nu är huset barnfritt för tillfället. Tuva är inne hos grannarna och Freja är på kristen "Rockkonsert" nere på skolan tillsammans med en massa kompisar. Det skulle bjudas på fika.

Ikväll blir det räkmacka när barnen somnat. Vi åt tidig middag i dag eftersom Freja skulle på konsert.

Måste se Här är ditt liv ikväll, gillar den programidén.

Ha det gött!

3 kommentarer:

  1. Äter inte era barn räksmörgås då?
    Båda våra älskar det:-)

    Hoppas dem gillade konserten.

    Trevlig kväll.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Nej de gillar inte räkor. Detta äter vi när barnen har somnat, vuxentid du vet.

    Barnen kan inte vara med på allt. Tids nog så! Minns själv när jag började få vara upp sent och typ se på Nöjesmaskinen mm. Då var jag nog i 10-11 års åldern. Nu kan Freja ibland få "vara uppe sent" och typ se Dobidoo med oss. Då brukar lillasysteryster sova. Då får Freja känna sig stor. Men nio när det är slut ska hon sova.

    Ha det bra! Tjejerna var nöjda! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och min pappas moster gick bort i samma typ av cancer i fredagskväll :(

    SvaraRadera