onsdag, september 30, 2009

Fniss och trams.

Har nu skjutsat tre fnissiga tjejer till gympan. De speedade verkligen upp varandra. ;-)

Jag var effektiv under tiden tjejerna gympade och gynnade grannbyns Ica-affär, tre matkassar bar jag därifrån. Jag handlade bla ingredienser till den kaka jag ska baka till fre, som är min sista dag på jobbet. Det åkte även ner matsäcks-mat till Freja som ska gå Skoljoggen på fre. Den har pågått några år tror jag och barnen går/springer ju till förmån för Barncancerfonden. Olika skolor går olika dagar och på olika ställen. Freja ska gå runt sjön i "vår" by. En ganska lång sträcka faktiskt!

Igår kväll skulle jag gått på föräldrarmöte på Tuvas dagis, men det var inställt. Jag blev lite nervös när Tina från dagis ringde mig på jobbet för att säga detta, då jag trodde Tuva var sjuk igen! Tina skojade och sa när vi hämtade igår "jag vet inte hur man ska säga det egentligen, hej det är Tina från dagis och NEJ ditt barn är inte sjukt men...". ;-) För alla föräldrar de hade ringt hade låtit lika nervösa innan de hörde hennes ärende! ;-)

Det var ganska skönt att "slippa" trava iväg på möte, då hann jag istället plantera ut de höst/vinterväxter vi köpte i måndags. Barnen var ute en stund med mig, de hoppade studsmatta och plockade av våra gooooda hösthallon. Magnus grejade i källaren med vår dator som var paj.

Idag har jag varit iväg på sk Nätverksträff. Det innebär att vi träffas ett helt gäng från olika förskolor för att diskutera pedagogik, men det funkar även som ett rent utebyte av tips och idéer. Det var jag och sju andra jättetrevliga personer. :-) Dessutom är vi på olika förkolor varje gång, och man får så mycket inspiration av att besöka en ny förskola! :-) Jag blev så glad att jag "hann" vara med en gång nu innan jag slutar, för sist jag skulle gått i jan var både Freja och Tuva sjuka i influensa med hög feber...

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar