lördag, september 12, 2009

Gamla goda vänner.

Vad har annars hänt hos oss idag då?

Jaaa, Freja har haft gamla kompisen från tiden vi bodde i stan här. De "lekte" redan på Öppna förskolan i stan. Så himla kul att ha kvar en sådan "gammal" kompis! Hoppas de kommer ha någon form av kontakt även framöver! Det är underbart att ha detta "sjuttiotals gemyt" vi har i vårt bostadsområde, då kompisarna bara springer mellan varandra och ringer på etc, men det är även bra att ha lite "kontakter" på annat håll tycker vi. ;-)

Tuva och jag har varit en sväng till en närliggande "by" där fotbollsklubben hade "familjedag" med hoppborg, loppis, försäljning av våfflor, hamburgare etc. Freja och kompisen skulle hängt med, men de ville heller stanna hemma och leka här. De missade inget jättejippo, men trevligt var det! Tuva hoppade lite hoppborg, fick lite godis och en glass. Jag köpte hambakade äpplemuffins som vi fikade på när vi kom hem. Slutligen fyndade jag ett sk frisyr/smink-huvud till Freja och Tuva för 10 kr! Jag gav tjejklubben 20 kr när jag betalade. Det går ju till ett bra ändamål, ungdomsidrotten! :-)

Nu har Magnus och jag i stort sätt bestämt oss för tyg till fåtöljerna/stolarna vi ska klä om. Det blir nog ett tyg från Jobs handtryck från Leksand. Tyget heter Folklore och har röd botten med underbara blommor på. Jag föll för detta tyg på en gång! Jag gillade även ett annat, Pumpor, med svart botten. Men det röda blir toppen, stolarna blir som karameller i vardagsrummet med det tyget! Passar fint till vår grå soffa. :-)

Nu återstår bara omklädningen... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar