lördag, september 05, 2009

Gillar second hand!

När Tuva och jag var nere vid Ica och skulle köpa lördagsgodis slängde jag ett snabbt ögonkast in mot second hand affären som ligger precic vid Ica. ( Det gör jag varje lör de har öppet!)

Oj, jag såg två läckta femtio/sextio-talsfåtöljer/stolar. Ja, det var inget fint tyg på dem nu, men det gäller att se potentialen! Jag frågade den trevlige affärsinnehavaren vad han ville ha för båda. Han sa "jaaa, femtio kr styck..., du får båda för 75 kr". Jag hade cyklat ner med Tuva, så jag sa att jag skulle åtekomma. Jag tog några kort för att kunna visa Magnus.

Väl hemma visade jag Magnus bilderna och vi diskuterade och kom fram till att de där stolarna var enkla att klä om själva. Så han körde ner och köpte dem på studs!

Nu slipar Magnus av benen lite på dem. Jag anser att det hade gått att klä om dem ändå, men han ville det, och de är enkla att slipa av, så jag låter honom hållas. Är ju inga krusiduller på den typen av stolar direkt! ;-)

Åååå, detta blir bara så bra! Vi ska eventuellt köpa det klassiska blommiga Marimekko-tyget att klä om dem i. Ha redan ett par pallar omklädda i det tyget i vardagsrummet.

Min älskade femtiotals-fåtölj som jag köpte på auktion när jag flyttade hemifrån (för minst 15 år sedan, oj oj oj, vad tiden går fort!) är närmligen totalt sönder! :-( Det är därför vi är på jakt efter nya fåtöljer (vi vill gärna ha två). Min fåtölj måsta lämnas in till en tapetserare för omklädning och även lagning av fjädrarna, och det kan bli MYCKET dyrt. Jag kan inte med att slänga den, men jag får ställa undan den i källaren så länge.

Så nu är jag så glad att jag hittat två "nya" fåtöljer! :-)

Freja leker hos kompisen Ellen. Tuva leker med sina älskade Barbiedockor och själv sitter jag här och bloggar. Slipper laga middag idag då vi är inbjudna till grannarna bredvid. :-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar