söndag, september 27, 2009

Tuva leker igen!

Kort uppdatering.

Tuva sov nog bort sin sjuka igår för hon sov verkligen HELA dagen! Hon sov mellan 11 och 16, mellan 16.30 och 18, och somnade för natten 18.45! Har sedan sovit hela natten med alvedon i kroppen. Men det var otäckt igår efetermiddag. Vi blev inte kloka på om hon hade ont i halsen eller hade svårt att andas... Hon liksom "flämtade" korta rosslande andetag som kunde tyda antingen på ont i halsen (liksom svårt att svälja) eller på att hon hade tungt att andas och bara kunde ta dessa korta flämtande andetag.

Gnydde som om hon hade ont (halsen?) vid fem i morse och då fick hon sista dosen alvedon. Hon vaknade sedan kvart över sju och var superpigg och hungrig. Tänkte det var alvedonen som fortfarande verkade men hon är forsatt pigg och glad. Jag hör henne leka med Pippi-huset och Duplolego i källaren.

Jag är ju fortfarande ledig på måndagar så hon är ledig imorgon och det tror jag hon behöver. Tempade henne nyss och tempen ligger på 38 grader och hon har en rosslande hosta, men det är ju sååå skönt att hon är pigg och man känner igen hennes personlighet igen! Lite läskigt när de blir så himla allmänpåverkadde. Och jag lär mig ju aldrig heller - Tuva BLIR ofta väldigt allmänpåverkad då hon är sjuk.

1 kommentar:

  1. SÖmn är bästa medicinen:-) Men hjälper inte alltid, tyvärr.

    Emmie ha feber igen, 38.2 Blir hemma i morrn. Stackars liten.

    Blir ic anu köpa dricka o nåt gott till min Latte;-)

    kram o trevlig kväll.

    SvaraRadera