fredag, september 25, 2009

Blev förlyld ändå...


Jag har, som övriga familjen har eller har haft, något virus i kroppen. Är inte speciellt snuvig/täppt men har ont i höger öra. Känns som huvudvärk. Eller så är det en blandning av spänningshuvuvvärk och "tung i huvudet huvudvärk" av förkylningen. Gick hem från jobbbet med sprängande huvudvärk igår... och stannade hemma i sängen idag också. Oj vad jag har sovit! Hoppas jag sovit bort huvudvärken... Det känns bättre nu, men tar jag i och gör något kommer den tillbaka.

Ska väl erkänna att det vakum jag befnner mig i just nu är lite jobbigt. Jag har en vecka kvar på mitt nuvarande jobb, och börjar på mitt nya nästa måndag. Det ska bli spännande, men visst är det ju nervöst att börja på ett nytt jobb. Jag har en massa idéer i min skalle men jag vet ju inte alls hur barngruppen eller något ser ut, jag måste helt enkelt vänta... Snacka om vakum. ;-)

Pratade med Frejas goa fröken Lisbeth i telefon onsdags eftermiddag när Freja var på sin gympa. Det verkar verkligen vara en jättebra och engagerad fröken. Jag ville liksom bara ta ett "snack" med henne och se att vi var på samma nivå ang Freja. Vi bestämde att i största möjliga mån skicka henne till skolan även om hon klagar på magont. Vi ska säga "vi provar att gå till skolan, mår du inte bra när du väl är i skolan så säger du till fröken så ringer hon mamma eller pappa så att du får komma hem". Just för att komma över hindret hemma. Hemma kanske hon känner det motigt att gå till skolan, hon kan tex vara smånervös för något, det är ju mycket nytt för barnen i ettan, men ofta går det ju över när barnet väl kommer till skolan. Några av de nya sakerna är att de har en speciell gympalärare, Peder, och en speciell musiklärare. Sådant må vara både roligt och nyttigt, men kanske aningens nervöst för en liten sjuåring. ;-)

Hoppas du/ni får en mysig fredagkväll! :-)

Christina


1 kommentar: