tisdag, september 15, 2009

Fick sååå dåligt samvete!


Idag var det "grillkväll" på Tuvas dagis. Frejas fritids hade grillkväll i förra veckan. Vi HADE lovat att vi skulle gå på Tuvas också, men idag kände jag bara "neeeej". När jag hämtade Freja på fritids hade hon helkoll på läget och visste att det var grillkväll på dagis (klasskompisar med småsyskon på samma dagis). Jag "mutade" Freja och sa att vi skippar det, vi beställer pizza istället och har det lugnt och skönt hemma, gör läsläxan mm. Hon accepeterade det. Väl på dagis mötte oss en glad Tuva som inte sa ett ord om någon grillfest. Vi åkte hem och Tuva började leka med sina barbiedockor, men plötsligt kom hon på grillfesten! Fröken Helene sa när jag hämtade henne, att de hade pratat om det hela dagen. Jag hade hoppats att hon skulle ha "glömt". ;-)

Jag hade inte hjärta att säga nej då... Klart vi skulle gå på Tuvas grillning! Vi var ju på Frejas i förra veckan. Klockan var då tio över fem, det började halv sex... Det var bara att dra ett kort sms till Magnus att han skulle gå av bussen vid Ica, vi körde ner dit i turbo, och köpte grillkorv mm. Vi var på dagis fem över halv fem! ;-)

Det var faktiskt riktigt trevligt. Trevligare än Frejas fritids grillfest... Men det är väl för att man är "tryggare" i dagismiljön, man har tillhört detta "dagis" sedan Freja började där tre år gammal. Det är en fantastisk förskola!!! :-) Och barnen njuter ju av sådana här tillställningar, det märker man. De njuter av att vara en del av ett sådan här sammanhang. Jag fick en liten välbehagsrysning när jag såg barnen springa tillsammans på dagis "på kvällen" som de sa, och jag tror de känner en enorm trygghet när de ser oss sitta och fika med kompisarnas föräldrar. :-)

Åååå, överhuvudtaget trivs jag så fantastiskt bra här i "vår" by. Det är fin sammanhållning, man hejar på många, vi har ett fantastiskt bra "dagis" till Tuva, och superbra skola och barnen har mängder med kompisar. :-) Det är en enorm trygghet tycker jag!

Ha det bra!
PS, Dealen med Freja blev att på fredag ska vi köpa pizza el dyl. Mysigt. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar