tisdag, juli 28, 2009

Vernisage

Jag har fixat ramar till två av barnens "alster". Den lilla tavlan föreställer Tuvas första karaktärisktiska "huvudfoting" (så som de allra flesta barn börjar rita männisnkor, brukar uppträda i treårsåldern). Denna skall tydligen förställa mig med flätor! Hon gjorde den i början av feb nu i år.

På tavlan bredvid har Freja skrivit till mig och Magnus. Det står bla "mamma är guli, pappa är guli, mamma pus, pappa pus, till mamma åk pappa från Freja". Detta skrev hon i maj. Det är så fantastiskt när man så tydligt kan se att de "knäckt koden", det är ju då det blir dessa "söta" fel. De skriver som det låter liksom. :-) :-) Rättstavning kommer senare - när de har förstått skrivningens grunder.

1 kommentar:

  1. Ännu roligare då dem börja läsa tycker jag:-)
    Riktigt spännande, Ellen tom kan läsa lite på mina sms*nyfiken* :-)

    Nu väntar film.
    Ha det!!
    JO

    SvaraRadera