onsdag, juli 01, 2009

Sämre vabb dag få man leta efter...


Ja, en vabb-dag i nov är ju mindre kul. ;-) Idag har nästan, men bara nästan, känts som sem. ;-)Tuva vaknade pigg, efter 13 timmars sömn, men ändock lite varm. På bilden ovan äter hon frukost. Hon åt som en häst, missade ju middagen igår. På detta sätt får vi frukost-tv, vi vrider in vardagsrums tv:n i köksdörren. ;-)
Men musten gick ur Tuva vid två-tiden. Då la hon sig i vårt rum och somnade på fem min. Då fick Freja och jag lite tid för varandra, hon ville vara hemma idag, hon också. Vi tog oss ett dopp. Hon "dök" efter dykpinnar som jag slängde i.
Sedan hann vi spela Vem där? (Guess who?). Mitt när vi satt där och spelade började grannens flaggstång dala! Jag sa till Freja "vänta nu... grannens flaggstång faller ser det ut som..." Jag tänkte verkligen först att den faller! Men sedan såg jag hur sakta det gick och hörde röster, och att de hade läget helt under kontroll. De orkade väl inte med alla flaggdagar mm. ;-) Jag tycker att har man flaggstång får man minsann passa flaggdagar. (Ja, de brukar passa dem, vad jag vet.) En fin tradition tycker jag.
Imorgon blir det jobb för mig igen. Barnen ska få vara hos farmor och farfar. Tuva är inte så pass pigg att hon klarar dagis.
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar