måndag, juli 27, 2009

Gäller att passa på när barnen är borta!

Ja, hoppas ni inte får några snuskiga fantasier nu! ;-) Jag har bara städat bort en massa leksaker! Det gäller att passa på när barnen är borta!

Igår bloggade jag inget under dagen. Jag hade banne mig inte tid! ;-) Jag städade hela övervåningen. Känns så gött!

Övervånigen var i enormt stort behov av städning. Barnen spiller glass och saft i tid och otid! Jag våttorkade bla alla golv, oj vad gott det luktade i hela huset. :-)

Barnen lär kanske bli liiite besvikna när de kommer hem... Jag städade bort en massa småbarns-leksaker. Mycket åker med mig till jobbet på onsdag, men jag sparade även en hel del "minnesgrejer", bla FisherPrice-bondgården Freja fick när hon fylle ett, och en helcool trätax Tuva fick av sin gudmor Malin med familj från Linköping, när hon döptes.

Jag har tagit med saker till jobbet tidigare. När barnen var med mig på jobbet på vår "sommarfest" såg Tuva en "bebisleksak" där och utbrast "en sån har jag också hemma!". Efter en snabb överläggning med mig själv valde jag att inte kommentera det hela överhuvudtaget! ;-)
På eftermiddag tyckte Magnus och jag att vi var värda en god middag på restaurang! Vi åt en god god middag på Thairestaurangen i stan. Magnus körde så jag tog en öl.

Till förrätt delade vi på en tio bitars sushi, mmmm vad gott! Trodde inte jag skulle gilla det första gången jag åt det för ca fem år sedan, men oj vad gott det är! :-0 Det riktigt vattnas i munnen på mig när jag ser de färgglada bitarna.

Till huvudrätt valde vi fyra små rätter. Jag bytte ut de friterade jätteräkorna mot vegetariska vårrullar. Jag är inte förtjust i friterade räkor...

Det var så lugnt och skönt att sitta på äta och prata. Det var en lugn restaurang, precis vad vi behövde. Mitt när vi satt där och åt kom ett mms från barnen med ett härligt intalat meddelande "Hej mamma och pappa, hoppas ni har det trevligt, god natt". Det var bara Freja som pratade! ;-)

Efter middagen tog vi en liten promenix i vår vackra stad. Vi gick mot Hantverkaregatan och de kvarter vi bodde i innan vi köpte huset 2004. De hade bytt fönser i det hyreshus vi bodde i. Och oj oj vad DOMINANT hotellbyget på gasverkstomten är! Vi hade lite havsutsikt i lägenheten, det är det nog inte nu gissar vi! Hotellet skymmer allt!

Vi tog efterrätten på Mc Donalds av alla ställen! Vi ville prova deras "säsongsglass", Mc Flury, marängsviss. Den var faktiskt inte dum! :-)

Barnen har det bra. De hade de varit i Kivik hela dagen. De hade haft fika och badkläder med. Det hade nog slunkit ner en glass också!

Må väl!

1 kommentar:

  1. Varför inte lämna leksakerna till "barnens dagis"??
    OM Tuva saknar nåt o se det påd agis så bara säga att dem ha likadant, dem köper det. Är ju små än:-)

    Vi gett mkt o det uppskattas tok mkt!!
    Bara ett tips*blink*

    // JO

    SvaraRadera