torsdag, juli 23, 2009

Har du inget nytt att skriva - låt bli.

Nej det ligger inte för mig! ;-)

Bloggar bara kort idag. Snart ska vi in till våra nya grannar på middag. Deras barn är i Tuvas ålder. Där inne kommer vi att träffa våra ANDRA grannar med småbarn. Det är vi tre fam med små barn här på vår gata. Kul att ha lite kontakt med varandra. Freja är väl inte helnöjd över kvällens begivenhet, barnen är ju inte i hennes ålder. ;-)

Idag har jag och Tuva varit i stan och så klart tittade vi in en sväng in till mormor och morfar i affären. De hade fullt upp, inte mycket de hann sitta ner och prata. Jag köpte en lurvig mysig munkjacka till Freja och två linnen till mig själv. Tuva blev överlycklig att äntligen få ett par simglasögon! :-) Sedan var jag snabbt inne på BR Leksaker utan Tuva, och köpte namnsdagspresenter till Tuva (Christina nu på fre) och Freja (Inez 6/8). Brukar inte ge det men bara kände för det nu. Jag gillar infall! ;-)

Inne på Kullberbyttan Barnkläder mötte jag gamla goda vänner från studietidens goa dar (Högskolan i Karlskrona-Ronneby, nu heter den något "modernare"), Åsa och Stefan och Malin och hennes man och barn från Göteborg. Kul att träffa er!! Åsa och Stefan, ni som bor i näheten, kom ut på en fika vet jag!

Ha det bra! :-)

2 kommentarer:

  1. Har man inte en A4 att skriva så räcker ju ett kort inlägg:-) Händer ju inte alltid lika mkt!!

    Trevlig dag i konstiga vädret:-(

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan! Vi hör av oss!

    Kram/ Åsa

    SvaraRadera