fredag, juli 10, 2009

- Den som luktar gott när man har bajsat har trillat ner.

Ikväll har grannaran Nette och Simon och deras barn Sanna och Manda varit här. Alltid lika trevligt! Barnen har lekt och haft kul och vi vuxna har spelat kort och pratat. Underbart, vi kunde sitta i uterummet - då är det semester!

Jag är ju ingen mattemänniska, och kortspel kräver ju lite "mattetänk", men himla kul att spela kort ändå. Spelet heter "Tosing" och man skall i olika omgångar samla olika kombinationer, exempelvis i en omgång en triss och en stege med fyra kort i. Jag har ingen koll men det är kul ändå! Man får ju bjuda på sig själv lite. ;-)

Barnen lekte så fint alla fyra en bra stund, sedan ville de rackarna bada, huuuu, så kallt!

Efter badet frös de så de bokstavligen talat skakade! Då gick Freja och Manda in och sjöng Sing Star på Playstation. Sanna och Tuva valde att se Ariel-filmen.

När barnen lekte kom Tuva plötsligt och sa "mamma kom ska du få se en grej, en sak har trillat ner i toan". Jag sa "neeej, vad har trillat ner i toan nu då Tuva?". Tuva svarar "den där saken som luktar gott när man har har bajast på toan du vet". Ahaaa, då fattade jag! :-) Den där "lukta gott-grejen" man sätter på toaringen menade hon alltså.

I förmiddags kom en liten cancer-tanke-svacka... Nette berättade om en kompis till dem som de varit på Tosselilla sommarland tillsammans med nu i veckan. En familj vars liv vändes upp och ner i våras då mamman dog i bröstcancer... Hon lämnade man och tre barn utan mamma och fru. Den yngsta bara 6 år... Hua, jag rös och ögonen tårades, tänk om det hade varit Magnus och barnen. Tänk om de hade fått uppleva exempelvis Tosselilla utan mig... Om JAG inte fått uppleva det med min familj! (Ja, som död vet jag ju givetvis inte det, men just tanken att livet liksom går vidare UTAN en familjemedlem...) Usch, det får inte hända, men tyvärr händer det. Gräslig sjukdom!!! :-( Kanske ett "depp-inlägg", men ytlighet och djup vandrar sida vid sida...

Tvättmaskinen går för fullt. Vi vill ha allt rent till vi ska köra till Kolmården och Enköping. Ska bli så trevligt. :-)

Imorgon ska Frejas kompis Karolina sovar över här. Spännande för både två!

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Spännande sova över;-) Känner sig stora.
    Och i morrn kalas.

    Trevlig lördag.
    Kram

    SvaraRadera