tisdag, juli 21, 2009

Så se på miiig...


Aaa, en hand i stormen....

Nu har vi varit inne på allsången i Hogland park och lyssnat på Jan Johansen. Oj oj, alla snåla Karlskronabor (inklusive jag själv!) stod utanför avspärrningarna och "betal-sittplasterna", och "tjänade" 60 kr! ;-) Men jag och Helene skyller lite på att vi faktiskt hade små barn med, de ville springa runt lite. De hade inte orkat sitta de två timmar det höll på.
Barnen var nöjda och glada. Det fanns två hoppborgar i parken. Jag trodde att det kostade 2o kr för hopp exempelvis fem min, men det kostade 20 kr för hopp i båda borgarna hela kvällen! Barnen fick bara en stämpel på armen och sen var det bara att studsa på. Riktigt bra pris!

Janne sjöng en tre-fyra låtar. Den näst sista var riktigt bra, en ny låt. Sedan avslutade han så klart med sin Schlagervinnande låt Se på mig. Den kom faktist trea i den stora schlagerfinalen. Fantastiskt fin låt! Och Janne såg inte så dum ut han heller vill jag lova! ;-)

Tuva bröt ihop lite på slutet, hon var sååå trött då. Jag var en dum mamma för att jag inte köpte en tablettask till henne. Men de hade fått välja en liten godis-sak i början av kvällen och jag hade kex med. Det var tröttheten som tog ut sin rätt. Dessutom föll hon ur vagnen när hon skulle kliva ur den en gång. Hon började blöda på armbågen och inte hade jag några plåster med, vilket jag annars alltid brukar ha. Jag brukar vara rustad för det mesta. "Mamma jag är törstig". "Japp men jag har vattenflaska med vännen, vi behöver INTE köpa dricka". ;-)
Barnen kissade i BajaMajor för första gången. Tuva tittade förvånat ner i "tunnan",sedan sa hon "kommer bajsbilen och hämtar tunnorna sen?". Hon har läst om detta i "Bajsboken" som vi lånat på bibblan.

På vägen hem säger Freja plötsligt "mamma sänk ljudet, Tuva vill säga dig något". Oj det lät viktigt tänkte jag och sänkte genast ljudet för att höra vad det var hon ville mig, "imorgon vill jag ha haj-trosorna mamma".

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar