tisdag, juli 28, 2009

Christina - algbekämparen.



Ni vet, Dirty jobs. ;-)

Freja sa här om dagen att det var lite halt på några ställen i poolen. Det var absolut inte grönt eller så, men dock små små algangrepp.

Idag har jag tagit tag i det hela. Det var en så varm eftermiddag och jag var svettig av allt städande. Nu eller aldrig tänkte jag! Det var varmt och skönt i poolen. Tack och lov, med tanke på vad jag skulle göra i poolen! ;-)

Jag fick rota runt lite i Frejas rum för att hitta hennes cyklop som är för stort för henne. Det passade mig! Oj oj, jag har inte använt cyklop sedan jag och Magnus var i Grekland i tidernas begynnelse! ;-)

Sedan var det bara att dyka i och tvätta kanterna och sömmarna i botten med algmedel. Därefter hällde jag en dos algmedel i poolen och slutligen en liten chockklorering! Bara att hoppas det hjälper. Har förstått att det är vanligare med algangrepp på ställningspoolerna. Det är ju första året vi har en sådan. Vi har haft en sådan med uppblåsbar överring förut.

Magnus har målat husgrunden idag, det blir så snyggt med grå grund! :-)
Vi ska se Vi hade i alla fall tur med vädret - Igen i kväll. Imorgon väntar jobb för mig. Jag jobbar själv, det är bara ett barn denna veckan. Det blir en lugn dag. Vi går nog till Amiralen köpcentrum och köper glass.
Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Snygg bild:-)

    Ja visst ha dte varit varmt:-O Men härligt

    Ha dte bäst!!
    Jenny

    SvaraRadera