måndag, juli 20, 2009

Ahhh, smörstekta kantareller!


Sitter här vi köksbodet och har precis njutit av smörstekta kantareller på en macka och en god kopp te till. Svärfar Bengt har varit här och hjälpt Magnus idag och hade med sig en hel bytta med kantareller till oss. Han och Mia hade plockat 2,4 liter i stugan i helgen! :-0

Annars inget nytt under solen, som Predikaren säger. Har haft huset fyllt med ungar idag också. Som vanligt. ;-) Men känns gött på något sätt, är de här när de är sju år vill de förhoppningsvis vara här även när de är femton och har finnar och dryg pojkvän. ;-)

Freja lekte först med Karolina men sedan ringde Sanna och ville leka så då lekte de tre och det har gått jättebra. De har lekt någon mamma-pappa-barnlek. Tuva har haft grannbarnen som är snart tre år och fyra och ett halvt här. De har sprungit lite emellan dem och oss.

Det går ju lite glass i vår familj med alla barn som är här! ;-) Idag när Freja ville ha glass och det var fem barn här sa jag "ja, helt ok Freja, men snälla ta bara trollerimixen nu när ni är fem barn här". Den glassen är en helt lagom ispinne. Vi har även andra lite större ispinnar men tycker trollerimixen är fullt tillräcklig, så mycket glass som de kränger. ;-)

Jag har varit och "kvällshandlat" idag. Kände att det var "min tur" att komma iväg lite själv. Magnus har fått jobba hyfsat ifred med sin pappa idag, jag har haft full koll på ruljansen av alla barn, och dessutom försett grabbarna med kaffe och smörgås mm, och DESSUTOM försökt tvätta upp och vika tvätt. ;-)

Det var så skönt att handla på kvällen, lite folk och inga köer. Var in en sväng på Ö&B och hittade där ett par så fina schollsandaler till Freja med en massa pärlor på för bara 79 kr! Jag har själv ett par sådana som jag köpte på Schollbutik i Malmö för några år sedan. Jag har sett sådana "kopior" på bla Din Sko, men detta var ju Scholl. Sedan hittade jag även nätta höstkängor i skinn, också från Scholl, för 79 kr. Sådana köpte jag också till Frejan. Bra pris för skinnkängor. Köper man tex på SkoPunkten är det ju aldrig skinn. Dessa var Freja liiite osäker på när hon provade nu ikväll, hälen åkte upp sa hon. Kan ju vara att de är lite stora, men det är ju att tag till hösten. Hon får fundera under morgondagen.

Sedan blev det en sväng in på Maxi för att köpa det man behöver för att överleva - mat! Kylen har gapat tom sedan vi kom hem i lördags.

Ha det gött!

1 kommentar:

  1. Jaha då ha ni haft svensson-svensson idyll i dag:-) Härligt härligt!!

    Här blir vi 25 pers i morgon, bara släkt:-O
    Men mkt paket blir det:-)

    Nu skall jag mysa med maken, blir sen egen tid på sem tider. Bättre sent än aldrig*ler*

    Natti natt

    SvaraRadera