fredag, juli 24, 2009

Uääääh, myrjakten fortsätter!




Tack om lov har vi dem inte inne köket, eller ens på altanen längre, men jag tycker myror är så ÄCKLIGA! Speciellt deras ägg... Här om dagen hittade vi massor av myror och myrägg under murarbaljan vi har som regnskydd över pumpen till poolen. Ja, Magnus håller ju på med ett pumpus till den "riktiga" sandfilterpumpen som vi ska koppla in. He he, blir det till nästa sommar tror ni? ;-)

Jag trodde jag tog död på myrorna och äggen under murarbaljan här om dagen, men icke. Nyss tittade jag dit och blää, massor av myror IGEN! Jag tycker det är LITE äckligt, det är liksom så pass nära poolen ändå. Annars inser jag ju att myrorna måste få finnas någonstans! Det finns på andra ställen på tomten också, men dem försöker jag strunta i. ;-)

Bläää, se äcklig bild på blöta myror och myrägg. Jag vattnade dem innan jag hällde på MASSOR av myrr! ;-) Usch vilken djurplågare jag är va?! :-(

Freja leker hos Tilde. Tuva blev så ledsen när Freja gick. Jag fyllde lill-poolen till Tuva med rutschkanan i men hon ville inte bada utan Freja sa hon... :-( Nu leker Tuva med sina älskade Barbiedockor ute på altanen. Det var faktiskt länge sedan hon lekte med dem nu.
Men ett litet dopp i lill-poolen tog hon sig. Badmössan som följde med simglasögonen var nog mer spännande än själva simglasögonen! Se bild. ;-)

Det var jätterevligt inne hos grannarna igår. :-) De bjöd på supergott grillat kött med två goda kalla såser till och två sallader, en vanlig grönsallad och en tomat sallad. Hon har att brås på, hennes pappa har haft restauranger i stan har mamma berättat. :-) Och god dricka till så klart, Magnus drack rödvin, men jag var faktiskt sugen på öl, det var en kvav kväll och öl satt finfint. Till efterrätt bjöd de på ananaspaj. Väldigt god, jag som annars inte är förtjust i det. :-)

Barnen lekte och hade kul, bla i deras härliga lekstuga, den ser ut som Villa Ville Kulla. Freja tinade upp en stund efter maten och tog sig an de små en liten stund. Sedan fick hon förtroendet att gå hem en stund (tvärs över gatan bara) och se film och spela lite Nintendo i lugn och ro.
Magnus jobbar och jobbar som vanligt. Han förbereder för att kunna börja måla husgrunden i nästa vecka när barnen ska till farmor och farfar i stugan. Vår husgrund ska bli grå, precis som gavlarna på huset. Övriga huset är i vitt mexitegel.

Ikväll ska Magnus och Freja åka in till stan och gå på Ice Age 3 på bio. Freja fick biocheck när hon hade kalas. Bra present! :-)

Hej hopp, blöta myror i en kopp! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar