lördag, juli 18, 2009

Borta bra men hemma bäst!

Det är oerhört skönt att komma iväg hemifrån - eftersom det är så himla skönt att komma hem igen! :-)

Vi har i princip hela dagen befunnit oss i vår Volvo, rullandes hemåt. Det har varit varmt! Solen rakt framifrån hela vägen fram till Västervik (fem timmar). Någonstans söder om Västervik kom regnet och åskan som vi via kompisars och föräldrars sms-uppdateringar visste härjade närmare hemåt. Som det regnade och åskade! Och givetvis hade jag då oturen att köra! ;-)

Barnen har varit jätteduktiga på att åka bil, både dit och hem. Tuva har sovit ganska mycket men Freja har varit vaken en stor del av tiden.

En annan sak jag upptäckt är hur skönt det är att komma hem när man veeet man har semester! Jag packade upp i godan ro och slängde in en tvätt i maskinen men jag tog, och tar, det lugnt, det är en dag imorgon också. Annars om varit bortresta tex vid påsk, så är det ju ofta så att man kommer hem och så ska man upp och jobba dagen efter. Lite stressigare att komma i ordning då ju.

Magnus håller på att lägga in alla bilder i vår "stora"-vanliga dator. Freja ville gärna titta på lite bilder i morgon sa hon. Hon ville även se skolavslutningsbilderna "jag vill se Alec, jag kommer inte ihåg hur Alec såg ut". Sötnosen! ;-) Alec är (var, hon får en annan nu i ettan) alltså Frejas älskade "lekisfröken".

Hej hopp!

1 kommentar:

  1. Låter som om ni har haft det jättehärligt! Har aldrig varit på Kolmården, men nu blir man nästan lite sugen! Visst är det skönt att komma hem igen när man har varit ute och åkt... Vi har haft en ganska lugn första semestervecka, fixat lite hemma och så, det har liksom inte gjort ngt att vädret har varit lite dåligt. Nästa vecka kommer malin m fam, så då blir det väl lite aktiviteter.

    Ha det bra!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera